Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 19 januari 2011

Saker man blir glad av t ex baconinlindad kyckling

Kan man bli annat än jätteglad när det ligger en sådan här fin påse i postfacket på jobbet? Alltså, inte bara för att jag jobbar på Posten och vill behålla jobbet - men ett brev, som någon tagit sig tid att skicka ger såååå goda vibbar. Tusen tack E!

Det funkade faktiskt inte att sätta kycklingbild till receptet. Dessutom måste kycklingen som Louise tillagade ha varit världens största - vilka filéer, haha! Hur som helst, de blev tydligen toppgoda (jag veggar på, så jag smakade inte).

Beräkna en filé per person. Köp färska filéer, de har alltså inget insprutat vatten i sig. Sätt ugnen på 175 grader. Skär ett djupt snitt på längden i filén, och proppa in philadelphiaost (med smak). Linda en baconskiva runt filén, och fixera med en tandpetare. Tillaga i en smord form mitt i ugnen, 25-30 minuter.

Idag satte Viola mig på pottan! Med ordklasser, herregud jag är inte ens säker på att det är så det heter. Hon skulle ta ut substantiv, adjektiv och verb ur en text. Jag kan, men inte spiksäkert - däremot minns jag att jag kikade på C i skolan och hon alltid hjälpte mig på de där proven. Men nu måste jag lära mig.

I den fina gröna påsen låg en bok - Sirila gentlemän sökes. Recension kommer, tanterna det handlar om är bästisar så det låter lovande.

3 kommentarer:

  1. Vad du är snitsig med dina veckolöften. Jag avundas verkligen din effektivitet och att du får så mycket gjort. Själv tenderar jag att få mina göranden till stora projekt, ska jag sortera skärp så ska jag fixa HELA garderoben och sortera alla kläder i högarna spara undan, kasta, skänka och behålla...och så där håller det på. Allt blir så stort och så händer ingenting.
    Tack för tipset att sortera pensionspapprena, det börjar bli dags :-)

    SvaraRadera
  2. VAd trevligt att få post med ett HANDSKRIVET kuvert. Jag saknar lite när man fick handskrivna brev i brevlådan. Mail i all ära - men det var lite mysigt på något sätt att få ett äkta brev.

    VAd gäller ordklasserna så får du lära dig de gamla ramsorna som man rabblade innan och utan!!!

    ...substantiv är saker på ting - t.ex. hatt och ring :o) osv osv osv....

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Åh så trevligt med brev och dessutom ett större innehåll i. Jag är värdelös på substantiv mm. Jag är glad att barnen grejar sånt i skolan här. Ännu mer glad är jag att de grejar matten som är ännu svårare, för mig :o) Tjing från mig som sitter i sarong efter pooldopp med tyskar!!!

    SvaraRadera