Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

lördag 15 januari 2011

En mycket viktig bild

Igår fick jag veta något helt - det finns inga bra ord, förfärligt/hemskt/sorgligt kommer inte i närheten av verkligheten! En pojke i Violas ålder har brunnit inne tillsammans med sina morföräldrar - A, min bästa kompis på jobbet, berättade eftersom hon vet vilka det var.

Så idag har jag köpt fem brandfiltar, två att ha här hemma, en var till de stora tjejerna och en hem till pappa - han har säkert ingen. De kostar bara 199 kr på Claes Ohlson och då är de ändå stora, 120x180 cm. Det är löjligt att vi inta haft någon tills nu! Brandsläckaren är toppen, men en filt är lättare att använda och man måste väl även kunna slänga den över sig och springa.

Men det händer roliga saker också, köket är fullt med mat som jag handlat helt enligt Louise lista. Det blir toast skagen, vinrisotto & baconinlindade kyckligfiléer (då äter jag smörfrästa minimorötter) och hemgjord chokladmousse med vispgrädde och bär till efterrätt. Jag har handlat alldeles för mycket mat, typ två påsar när det stod en osv. Mamma sa alltid "har man ingen mat hemma ska man ställa till kalas".

Hittills har Åke fått teckningar från barnen och två gosedjur från Buster "som han inte ville ha kvar". Buster har skrivit en liten dikt som innehåller strofen "tack för all kärlek jag får". Han är både listig och känslosam.

1 kommentar:

  1. Mums vad gott allt lät. Lyllo Birk som fick smaka på allt det goda :o)

    Brandfilt är bra att ha... tror faktiskt också att vi har en hemma... frågan är bara VAR. Det kan ju vara lite bra att veta!!!!

    KRam

    SvaraRadera