Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 25 januari 2011

Det ljusnar + ett boksurftips


av gräsbokstäver! Och när det är nästan ljust klockan 16! Ja, jag blev så glad att jag köpte fem nya böcker på adlibris.com, det är coolt att kunna provläsa en hel del där.

Dagen har varit en bra tisdag, men jag fick en chock när jag lästa om terrordådet på Moskvas flygplats nu på eftermiddagen, har verkligen varit bortkopplad från nyheterna det senaste dygnet! En baksida med att titta på dvd-serier på kvällarna. Eller en framsida kanske.

Efter jobbet försökte jag locka Viola att möta mig i Hässelby för lite shoppingmys. Inget märkvärdigt, men jag älskar att strosa runt med henne och öppna varenda plåtburk på Lagerhaus. Jag fick nobben, en ny kompis var intressantare. Vilket är bra och normalt. Men det tar tid att vänja sig när man varit favoriten.

Nu ska jag fortsätta den gröna linjen och göra ärtsoppa, sådan där som man kör med mixerstaven i. Åke hade en sak att säga om stuvade ärtor, som jag föreslog "Gör du det - då spyr jag". Haha, han fick det att låta som om själva tillagningen skulle räcka för att göra honom sjuk.

En stackars konsult ringde mig idag och berättade att hon intervjuat Åke och jag kontrade genast med att lite korkat andlöst säga "Åh, visst är han underbar?". Stackars människa, hon blev helt tyst. Sedan skickade jag en bild som hon behövde.

2 kommentarer:

  1. Man blir mycket glad av gräsbokstäver :o)

    Trevligt att man kan provläsa böckerna. Det visste jag inte. Tackar för det tipset. Skratt, illa illa att man inte är lika poppis hemma längre! Fast, som du skrev så är det ju faktiskt egentligen bra att man inte är favoriten längre.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ärtsoppa tillhör en av mina favoriträtter och en av dem rätterna jag saknar här fast det egentligen inte alls passar i ett varmt land som Thailand. För mig skulle det vara en dröm att få öppna en Soldaten och värma på med lite Johnnys senap i...MUMS!

    SvaraRadera