Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 18 januari 2011

Konsten att vara uppmuntrande

Idag hade jag velat skriva något riktigt uppmuntrande - för att överbrygga det enorma avståndet till sommaren med ljusa fina cykelturer, dagar med fyra bad och en oändlig tid med familjen. Hittade den här bilden när jag går mot havet nere vid Sandhammaren.

Motade bort lite vintermood genom att fixa ögonbrynen. Nu ska jag tänka på allt jag haft tur med idag (typ att jag fick åka både till och ifrån Jasemin Ögonbrynsplockerska på samma t-banekuponger) och fokusera på imorgon. Kanske kan en liten morotssallad pigga upp?

Riv 3 stora morötter, ett hårt och saftigt äpple och en bit ost (typ hushållsost) grovt. Krinkla över lite citron för att inte äpplena ska mörkna. Ta en halv näve russin, salt och malen vitpeppar, häll över lite mild naturell yoghurt och blanda.

Ät bums, salladen vattnar sig efter en stund, men nygjord är den himmelsk, jag lärde mig den av en underbar dam från Schweiz som jag träffade i Brasilien. För ett liv sedan, men receptet håller! Lite uppmuntrande blev det iallafall.

3 kommentarer:

  1. Sandhammaren..suck vad najs, där har jag badat de tre senaste somrarna. Helt underbart! Jag känner också en nostalgisk längtan efter sommardagar. Tog en del fina foton på Österlen i somras, jag vaknade i ottan varje dag och det passade så bra att passa på att fota då. Öde stränder, dimmiga ängar och jag som jonnade helt ensam i arla morgonstund. Stannade och småpratade med hästarna i hagen-skönt minne.

    Kommer inom kort på min blogg :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag längtar till sommaren nu. Ska bli så härligt med lite värme samt att min kära syster med familj kommer hem på besök då. Dagarna kan inte gå tillräckligt fort. Iofs vill jag inte hoppa över våren som är en helt ljuvlig årstid.

    Trevligt att fixa lite ögonbryn. Det är lite lyxigt att få göra lite sådana saker. Själv längtar jag efter mitt nagelfix som är bokat i nästa vecka.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du den där salladen lät grymt god, den ska testas vid tillfälle. Vissa saker är ju svårare att få tag i här men det där funkar utmärkt även i Thailand. Kanske inte hushållsosten då men det finns ju annan ost! Sommaren...den längtar jag också efter, då ska jag få träffa min älskade familj och vänner igen!!!Hej hopp Ann

    SvaraRadera