Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 12 januari 2011

Han andades på den


I morse fick jag en idé (framtvingad, men ändå) - en in i garderoben betyder en ut. Alltså plockade jag fram den mjuka lila axelpläden för att skicka till E, som älskar lila.Visserligen glömde jag den hemma sedan, men jag skickar den i morgon istället, hon har den på fredag!
Sedan lyckades jag vara lite administrativ på jobbet, hade ett positivt samtal med Violas engelskafröken och fick en smärre chock över degen som inte alls såg ut som den skulle när jag kom hem. Så kan det bli med levande material, och man kan ge sig f-n på att det var den sista lilla surdegsskvätten som orsakade alltihop.

Sedan kom dagens höjdpunkt - B och B kom hem för att käka lite och fira Åkes födelsedag. Det var verkligen så kul och skönt avslappat att sitta och babbla om allt möjligt, vi hann faktiskt inte avsluta ett enda samtalsämne för det dök hela tiden upp något nytt att glida in på. Bs minne för namn - jag fattar inte hur karln beter sig! Brödet fick godkänt och även om soppan inte lämnar överväldigande kulinariska minnen orsakar den väl inga mardrömmar heller. Jag gjorde lite bloggreklam, B är som gjord att blogga!

Här ovanför syns mina två andra Mad men-tavlor, det finns en femte men den har jag aldrig gillat, bara en stor tryckpress så den åkte ner i källaren igen.

I morse vrålade Viola att hon inte kunde äta upp sin smörgås - Buster hade haft kaviar på den! Jaha, sa jag lite frågande, hur gick det till? Han andades på den, svarade hon.

2 kommentarer:

  1. Det är en bra filosofi med en in = en ut. Trevligt att ha ett positivt fröken-samtal.

    HA HA... det var roligt att Buster hade andats dit kaviaren :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite veckolöften. Min vurm just nu är annars att ropa in mattor på auktioner på nätet. Har levt "mattfritt" alldeles för länge med kladdbarn & kladdman :-)

    SvaraRadera