Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 4 januari 2011

Min kamp av Karl Ove Knausgård

Ibland är man inte sig själv, och det måste drabbat mig när jag beställde (det är ju så kul att handla på nätet) en bok som heter Min kamp. Titeln känns avskräckande nu när jag ser den framför mig! Det finns människor som sträckläser den här boken - jag har varit tvungen att ha en stickbok (typ enkel deckare) för att palla med den lååååånga beskrivningen av K-Os ungdom. Ändå är den bra på ett sätt som klibbar fast i hjärnan, hans förklaring varför tiden går fort för vuxna men inte för barn är knivskarp! När hans pappa dör på slutet - är beskrivningen av döden vilsam, skönt för mig som ständigt låter tankarna återvända till tiden när mamma dog och den fortfarande helt oförklarliga situationen att hon är borta. 4 dalahästar.

3 kommentarer:

  1. Tack Anna för bokrecensionerna ;-) Ser fram mot kommande. Senaste boken jag läste var 'Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann'. Den gav många skratt kaptiel efter kapitel och ett konstant småleende genom i princip alla sidor. Skön bok som inte kräver något speciellt av en.

    SvaraRadera
  2. Har inte läst denna heller... instämmer med att titeln låter avskrämmande :o) Denna kanske man ska kasta sig på under semestern när man känner att man har tid att engagera sig!!

    Kram igen :o)

    SvaraRadera
  3. Hej Anna,

    Jättekul att du hittade till min blogg här i Thailand. Blir så glad av en kommentar! Tänkte att du kanske känner detsamma så här får du en av mig! Hälsa Viola från Aske! En klassisk solig hälsning från Ann i Kamala!

    SvaraRadera