Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 5 januari 2011

Onsdag - härlig halvdag och Vyssan Lull av Carin Gerhardsson


 Det första jag tänkte på i morse var att jag skulle få sova i morgon bitti. Skönt att trivas på jobbet, annars skulle de här vintermornarna knäcka mig! Och här är väst plus kjol med bandkant. Kanske lite för mycket att bära tillsammans, men det har jag inte gjort - ännu. Jag försökte plåta med mig själv inuti, men det hände något konstigt - jag ser verkligen bättre ut irl än vad den bilden visade!

Nu ska jag strax hoppa upp på järnhästen och fara hem. Buster och Viola har A och A som sällskap, de ska visst hoppa från altanräcket ut i den enorma snöhögen som är resultatet av Åkes takskottning.

Igår började Åke och jag äntligen kolla på Band of Brothersboxen som jag haft ett tag. Oj, jag har redan fäst mig vid några hjältar, nu blir det en lång nervös väntan på att få veta vilka som överlever!

Deckaren Vyssan Lull av Carin Gerhardsson var en ny bekantskap, ingår i Hammarbyserien. Riktigt bra, fast bitvis jobbigt eftersom det är utsatta barn med. 3 dalahästar. Om någon vill låna böcker jag skriver om är det bara att tjoa till, kan vi inte träffas har vi ju Posten!

1 kommentar:

  1. Du är så duktig som syr och har dig. Väldigt sött och nostalgiskt mönster :o) Mysigt att ha en hel serie framför sig att följa! Har själv inte sett BoB, men hört att den är mycket bra. Ha en skön ledig dag imorgon med en lååååååång sovmorgon!
    Kram

    SvaraRadera