Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

lördag 1 januari 2011

Jag strävar på - nyårsdagen

Oj, den här dagen är nog årets konstigaste! Abrupt slut på allt jag sett fram emot, men egentligen en början. Hur som helst, en seg dag har det varit, även om jag lyckades åka pulka med Viola och Buster och ta en uppfriskande promenad med C i snöovädret. För att verkligen sätta spiken i surdegskistan bakade jag sedan en limpa som kanske är god - men ser helt misslyckad ut. Sorry, familjen som äter med ögonen!

En bra sak har det dock hänt - Amelias tips för en tom plånbok innehöll absolut ingenting jag ville ha - min garderob är mycket snyggare än alla förslag och det känns ju som en liten seger. Satte en glad liten bandkant på en jeanskjol istället, 70-talshjärtan!

Buster har börjat med månadspeng - 250 kalla ska han klara av att disponera fram till 1 februari. Jag tror han fattar vad det innebär - en kvart i timmen. Han säger kloka saker blandat med citat direkt från "Kalle Bakom", jag lägger två fingrar på bibeln och lovar mig själv att inte skjuta till medel hur tokigt det än går med planeringen!

2 kommentarer:

  1. Söta Anna

    Bloggen kommer att följas, kommenteras med glada tillrop och egna funderingar. Tack för adressen :-)
    Nu är det andra gången jag skriver denna kommentar eftersom den första nyss försvann. Så jag svävar inte ut i en lika lång text en gång till. Vet inte om jag lyckas passera "skaffa-konto-biten" innan texten går förlorad igen. Håll tummarna.

    Jag har också tröttnat på FB mentaliteten och är mer och mer osugen på mediat i sig. Kanske ska skaka liv i min blogg igen och göra som du -vara aktiv. Har sett att en del s om bara bloggar och sedan länkar upp den via FB. En variant om man vill ha sina kontakter som läsekrets.

    Juste med receptinlägg från dig, kan du också lämna lite tankar om de böcker du läser? Det är jag nyfiken på. Är rätt svårflörtad gällande böcker, så ett bra omdöme gör mig lite nyfiken.
    Vi ses och hörs

    SvaraRadera
  2. Spännande att höra om månadspengen. Här hemmA har inget av barnen någon månadspeng. Thor frågade lite fint om veckopeng igår. Jag har ingen aning om vad som är skäligt för en tio-åring. Får surfa på det.
    God fortsättning.
    Kram

    SvaraRadera