Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

lördag 8 januari 2011

Viola och Dramatendamen

Här är Viola på väg in till stan, mössan är gräslig så vi hade mösshopping som vårt mission, och det lyckades, även om det inte syns så bra på nästa bild. När vi lämnat Buster till Åke och Harry Potter 7:1 ilade vi ner mot Dramaten. Vi hann med en fika inne i Sturegallerian. Där finns mycket att titta på - både rörligt och orörligt... På Dramaten sögs vi in i "Den lilla sjöjungfrun" och undervattensvärlden, med dräkter, dans och sceneri. Några riktiga gapskratt fick vi också. När vi i pausen satt och tittade upp mot det fina guldtaket och fantiserade säger Viola plötsligt "Ja, det här vore ju helt bortkastat på pappa och Buster". Sant.
Det blir fler evenemang men operan får vänta, vi kör Måns Zelmerlöv i Romeo och Julia, sedan får A ge mig tips.

Nu ska jag ta en snabb promenad innan C med familj kommer. Åke kämpar i träningsrummet och barnen bygger en igloo på tomten.

Tips - köp inte honung i den här förpackningen! Den är ta mig f-n helt omöjlig att få något ur utan att kladda. Den får stå permanent på diskbänken, och måste sköljas av varenda gång man tagit.

Och alla pensionspapper är sorterade. Det tog säkert 45 minuter, fattar inte varför jag skjutit upp det överhuvudtaget!



1 kommentar:

  1. Vad mysigt att ni delade upp er på lite olika aktiviteter. Kan tänka mig att ni hade kul när ni satt och spanade på folk i Sturegallerian :o)

    Burk (Åkes sammanslagning på Birk och Buster) kanske kan höras en sväng imorgon.

    Kram

    SvaraRadera