Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 14 januari 2011

Äntligen cykel

Haha, denna serie handlar verkligen inte om Åke - han jobbar effektivt så det räcker. Det är mer jag som vill vara som tanten - hon får alltid sista ordet, lite lågmält så där.
För övrigt började dagen lovande eftersom jag genast kom på att det är fredag - med hemgjord pizza och Let's dance. På väg till jobbet såg vi en jätteviktig gubbe som var tvungen att prata i telefon när han körde. Otur för den som låg bakom och för nära - gubben tvärbromsade och blev påkörd. Det måste vara värre att drabbas av sån't en fredag.

Igår var premiär på säsongens bollywoodkurs! Det är så kul att vi morsor flinar hela tiden och timmen bara försvinner. Varje torsdag är det stress att hinna dit, men väl där rinner den av helt. Man kan inte hålla reda på kroppsdelar som ska röra sig oberoende av varandra och samtidigt tänka på middagsmaten!

Nu flöjtar jag hem, äntligen på cykel. Imorgon fyller Åke 51 - presenttips någon? Det är faktiskt väldigt lurigt när han fyller så nära jul. Vi har det så bra, det var svårt att hitta på julklapparna!

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det skönt att det är fredag!!! Det blir Let's dance här hemma också. Har inte hört något om någon övernattning :o) Vi kan väl höras per tele!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Konsertbiljetter? De fick L i julklapp, på Nyårsafon såg vi We will Rock you på Cirkus. Just den var lagom bra men det finns ju annat :-)

    SvaraRadera