Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 2 januari 2011

2 januari 2 0 1 1

Jo, det blev rätt på första försöket - 2011 är det som gäller! Är lite kär i Stockholm igen efter att ha hittat skidspåren på Viksjö golfbana. Viola med kompis och en annan trevlig mamma tog en tur som blev 2 timmar lång - duktiga barn och duktiga mammor som inte förlorande tålamodet en enda gång! Det verkar finnas två kategorier vuxna som åker skidor - de som tror att man kan träna för Vasaloppet på en crowded golfbana och väser "Ur spår" till barn - och de som ser överlyckliga ut och säger till ungarna att det "är uuuuunderbart att åka skidor". Viola och E tycker att båda är lika konstiga.

Åke spenderade hela dagen uppe på taket, skottade snö och blev alldeles illröd i ansiktet. Jag är jätteglad att denna syssla inte hamnar på mig! Då är det mycket roligare att sy en väst - vilket jag gjorde på eftermiddagen eftersom jag var lite pågasad  efter skidturen. Ska lära mig plåta, vill gärna visa denna väst som är helt unik. Den som uppfann 70-talshjärtat borde få Nobelpris! Medan jag sydde kollade jag på en dvd med det roligaste från Robert Gustavsson - och han är verkligen hysteriskt både kul och duktig. Skrattade så jag grät, jag längtar redan till att se denna med Viola och se henne vrida sig i soffan.

Pratade med Kakan i Göteborg och gratulerade henne på födelsedagen. Önskar att jag kunde komma ihåg födelsedagar - men för sådana som mig finns den eminenta tjänsten påminnelse på hitta.se. Bara att pricka för vilka man vill ha hjälp att komma ihåg, riktigt smutt.

Imorgon är det jobba som gäller, ganska OK - väst på för att glädja mig själv.

1 kommentar:

  1. Vad impad jag blir - två timmar i spåret! Bra jobbat. Ha så trevligt på jobbet imorgon.kram

    SvaraRadera