Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 9 januari 2011

Champagne, Fruset ögonblick och Frostnätter

Titta på mina fina brillor, de svarta bågarna är från 40-talet. Igår invigde jag mina körabilimörkret-brillor. Kvällen blev toppen - jag har inte druckit ordentligt med äkta skumpa många gånger - men att det var så här gott, mindes jag inte. Det måste varit sällskapet!

Ungarna skötte sig själva, de behövde bara en liten påminnelse att krypa i säng till slut. Buster och S vaknade i morse och började genast prata som två små tanter, även om det inte höll mig vaken, jag sköljde bara i mig två stora glas vatten och somnade om. Alla vuxna såg oväntat fräscha ut vid frukost, är det en myt att man blir mindre bakis om man dricker ofärgat (typ skumpa) jämfört med t ex whisky? Äh, jag kommer inte att göra någon studie på det - whisky en hel kväll, hua!

Åke och jag har tagit en lång promenad och jag har sovit middag medan Åke tränade (heja honom!). I kväll fortsätter vi med Band of Brothers. Tror att jag hittat nästa bok till Buster, någon Dr Proktor av Jo Nesbo. Såg en intervju med honom och han verkar vara en människa jag gärna vill att Buster ska läsa något av! Böckerna om Harry Hole är ju också jättebra, även om jag hoppas att Dr Proktor mår lite bättre.

På tal om böcker - varning för Fruset ögonblick av Camilla Ceder! Den är så tråkig att jag inte ens orkade läsa från slutet för att få veta vem mördaren är. Det känns surt att vara så negativ, det måste ju vara skitjobbigt att skriva en bok! Hur som helst, 1 dalahäst från mig.

Men 5 dalahästar för Frostnätter av Arnaldur Indridason! Hjälten, den svårmodiga men modige polisen Erlendur lämnar ingen sten ovänd när han följer sin magkänsla.

1 kommentar:

  1. Snygg bild, det är bara du som är så fyndig och lägger en vacker tapet som underlag :-)
    Champagne är också något jag varit milt intresserad av att tacka ja till förut. Tills jag smakade riktig champagne, förstod jag. Nu har jag en helt annan smak för det.
    Firade ni något speciellt?

    Du plöjer ju böcker som en tok, tack för tipsen. Själv stod jag och fingrade på *Berättelsen om Edgar*. Ska nog köpa, har du läst den?

    SvaraRadera