Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 10 januari 2011

Skolan är densamma generation efter generation

Idag har jag tillsammans med Viola lagt upp en plan för hennes engelska, det svåra ämnet i skolan. Alla mår ju bäst av motstånd, så på ett sätt är jag glad att hon inte bara glider igenom allt. Vår plan följer  Skolverkets strävansmål, vi hoppas få de lokala kriterierna när vi träffar fröken och ska kolla måluppfyllelsen i slutet av terminen. Skolvokabuläret gör att konsonanterna staplar sig bakom tänderna.



Buster tog idag hem P för att spela TV-spel. Där sitter de, knappt kontaktbara, illröda i sina små ansikten och helt inne i spelet. Alla morfars skorpor hade de klämt i sig i alla fall - en uschlig liten skorpa ligger kvar längst ner i burken. Vuxet faktiskt, att inte ta den sista.

Jag har pratat med L och planerat Åkes födelsedag på lördag, detta kommer att resultera i minst två härliga recept hit till bloggen, hon är otrolig att laga mat! Har även bokat Tällberg för Bs 80-årsfirande, det blir smutt ingen behöver jobba utan bara umgås i mån av ork och lust.

Bilderna är två av mina "Mad men-tavlor", alla fyra sitter i syhörnan. Köpte dem 1984, i en second hand-affär på Karlbergsvägen (givetvis ett fik nu) för 125 kr/st. Tyckte jag hade allt när jag hängde upp dem i den för övrigt ganska tomma lägenheten på Torsgatan 77, 2tr.

Idag hade jag ett mycket lyckat utvecklingssamtal. Dels är M en riktigt bra chef, hon passar mig verkligen, och dels lyckades jag genomföra samtalet utan att veckla ut mig totalt. Jag övar på att "hålla lite på mig", ibland funkar det. Nu ska jag göra planer, och de finns redan inne i huvudet, utmaningen är att få ner dem på papper - administration är inte min starkaste sida. Trist helt enkelt.


3 kommentarer:

  1. hua engelska. får klåda och nysningar när jag tänker på det. Fick helt enkelt satsa på att göra den snyggaste uppsattsen istället! men men det ska nog bli något av mig också en dag trots min usla engelska.

    utvecklingssamtal är ju jättekul! min chef såg stundtals skräckslagen ut... haha jag kanske också skulle fundera på det där med att "hålla lite på mig"

    SvaraRadera
  2. Coola tavlor, jag älskar serien "Mad Men", längtar efter säsong 5 nu. Härligt med nya recept från någon som kan sin sak! Hälsningar från Thailand!!!Ann

    SvaraRadera
  3. Har inte sett Mad Men, men alla verkar älska den. Måste väl ta och se den :o) Duktigt att lägga upp hemma-planer för vårterminen. Det ska jag också ta tag i.
    Kram

    SvaraRadera