Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 30 januari 2011

Vänner = inspiration!

Igår kväll möttes jag av ett tyst hus så när som på tre olika snarknivåer. Åke snarkade, medan barnen snusar. Skönt att komma hem även om fredag-lördag med J och familj var underbara.

Torsdagkväll blev kul såklart, och min fundering om jag skulle kunna somna var urfånig, jag tuppade av  innan huvudet landade på kudden. Upp tidigt fredag morgon, mötte G i foajén medan det fortfarande var mörkt och vi gav oss ut på plåtartur. Storstäder har en speciell stämning tidigt på morgonen, fridfullt trots att man vet att det kryllar av människor i alla hus.  Och danskarna kan cykla, Jesus, jag är glad att jag överlevde som de svischar fram! Utan hjälmar och allt. Köpenhamn = blodad tand, jag ska lägga ut bilden från Legobutiken, bara den får mig att längta tillbaka. Och ja, kursen var bra, jag har fattat varför det är viktigt med emotionell lyssning. När det gäller maten satsar jag helst på  rågbröd och öl, det är oslagbart, medan resten smakar nada. De äter gräddtårta till lunch.

Men det bästa var att att hoppa av pendeltåget (jag hade inte fattat att det var sådan trafik över sundet) i Lund - möta J och plötsligt vara tillbaka på den roliga Lunda-tiden! Vi pratade som kvarnar, var ute med hundarna, lagade mat (ja J alltså, jag bara hängde och babblade). Igår strosade vi i Lund, var i Js favoritantikbutik (vilket ord) och lyfte på varenda pryl. Jag köpte en fantastisk lampa till Violas rum, den ser ut som en stor apelsin och hade hängt jättelänge i taket där på Clemens antik - det är fördelen med att ha en egen inredningsstil. På kvällen hoppade jag på X2000 hem, åkte 1a klass för första gången i mitt liv och det var verkligen lyxigt - de som åker där är ju tysta som möss och man får gratis kvällstidningar för att läsa om vem som åkt ur Let's dance (Anders Bagge). Jag satt mest och fantiserade på allt jag ska sy - den vanliga reaktionen på att träffa J, blir alltid så inspirerad.

Idag var jag inne i stan och träffade pappa och B. Tänkte strosa lite efteråt, men åkte hem för att veckohandla. Låter trist, men jag gillar det där vardagslivet - och att ha mycket mat hemma. Åke har satt upp Violas lampa och den är  fin.

Veckolöftet med barnens bosparande resulterade i en hos HSB, en hos SBC Bospar. Stolt, även om jag inte vet förrän om 15 år om det var bra beslut. Ikväll är det Solsidan med barnen, få se vad Buster sällskapsskrattar åt idag, haha!



1 kommentar:

  1. Det låter som att du har haft det mycket trevligt på din resa söderut. Fotot på legobutiken får du gärna lägga ut så att jag och killarna kan titta och bli riktigt avis :o)

    Duktiga du som fixade bospar till barnen. Håller en tumme för att båda är lyckade om femton år. Tackar för boken som jag får låna. Ja ikväll blir det Solsidan. Väntar med spänning på att få höra eventuella kommentarer efteråt.
    Kram

    SvaraRadera