Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 23 januari 2011

Men nu är jag trött



"Skärp, städa er!" sa jag inte, men det tog ju bara 1 timme att få ordning på något som retat mig i flera år.

Dagen började bra med ett fantastiskt väder och en promenad med C på isen. Massor av folk ute, så det kändes tryggt, och snön var så vit att livsandarna vaknade. Det är det bästa med Busters handboll - man kommer iväg på söndagfm! Ja, förutom att det bra för honom alltså.

C hade som vanligt en massa intressanta tankar vi kunde vrida och vända på, förhoppningsvis kan vi göra en garderobsrensning hemma hos henne nästa helg och få chans att babbla mer. På eftermiddagen var jag tvungen att titta mer på "in Treatment", så jag rostade 1 kg mandlar till. Det tar ungefär tre avsnitt att skålla och ploppa ur. Sedan blev det riktigt roligt eftersom jag provade den nya orangea dammsugaren och det är en speciell känsla när det rasslar i dammsugarröret. Ser hur jag rasselstorstädar på landet.

Buster hade T och B här i eftermiddags och de for som flugor runt och jagade varandra med de där gevären - sedan blir det tyst som i graven och då har de bara kastat sig framför Star wars och mumsar glatt i sig varsin frukttallrik. Gulliga, gulliga grabbar!

Både Viola och Buster vill titta på Solsidan, jag kan inte hitta kanonargumenten att säga nej till honom även om han verkligen inte fattar nyanserna och väl inte kan få ut så mycket av det? Jag fattar å andra sidan inte särskilt mycket av det han tittar på, han kanske är smartare än jag.



2 kommentarer:

  1. Oj vad fint det vart med alla skärp. Mysigt att vara ute och promenera lite på fm. Skönt att det var mycket folk ute på isen. Jag brukar vara lite halvskraj när jag är ute på isen men den är väl jättetjock nu? barnen hade det jättemysigt hos er och de har redan hunnit tittat på filmerna de lånade med sig hem. Det är mer än vad Magnus och jag har lyckats med. Vi har sagt att vi ska beta av era filmer i veckan :o)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Solsidan är det bästa som hänt svensk tv på länge, Aske vill också se och visst, det kanske inte alltid är lämpat för barn men va 17, jag tror inte de tar skada heller. Ann :0)

    SvaraRadera