Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 16 januari 2011

Avdraget man inte behöver göra

Detta är beviset på att mattan är omknuten längs hela kanten - det tog tre timmar och en del kravlande. Middagen igår var super - recepten kommer i morgon eftersom vi ska kasta oss över Band of Brothers, det är äntligen en sådan kväll.

Buster hade en kompis som sov över, de var lyriska över alla Bondfilmer i den fina metallicväskan. Viola och jag googlade på hajar på kvällen eftersom vi pratat skräckisar vid middagen och Åke och jag inte kunde beskriva hur rädda vi varit när vi såg Hajen - Jaws. Jag vet att jag skrek rätt ut - och Åke badade faktiskt inte i Jakobsbergs simhall på länge.

Nu kommer ett städtips som är 100% billigare än Rutavdraget - sätt på Digilistan och kör igång! Idag har jag städat ut julen, nu är det bara en jättelik amaryllis som inte fattat när det borde slagit ut kvar. Sedan åkte vi till Coop och köpte en orange dammsugare -  beviset på att blir sommar snart och att vi ska vara på landet! Pappa har en gammal Hugin på g som han spårat upp ett i förråd som tillhör en äldre dam han hjälper - jag känner att vi har plats även för en ny, vars garanti inte gick ut för 45 år sedan.

Åke var snäll och (jag fattar inte hur han står ut med att jag hela tiden säger "det enda jag skulle vilja att du fixade idag är ...") satte upp båda brandfiltarna, jag är så glad för dem.

1 kommentar:

  1. Ja, just nu verkar Bond ligga högst upp på listan över filmer. Birk berättade stolt att de hade sett hela två Bond-filmer! HA HA Jag undrar hur mycket de förstår av filmerna egentligen :o)

    Kram

    SvaraRadera