Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 11 januari 2011

Klippdags = fynddags

Idag räknade Frissan ut att hon klippt mig i 27 år. Kommer man till en "nu går det inte att byta frissa-gräns" kanske? När jag kommer dit fortsätter bara samtalet där det slutade senast, idag var det mest barndomsminnen vilket vi lyckades snirkla in på via min förundran inför Violas krav på sig själv. Frissan är en mycket klok person!

Viola kämpade med sina engelska glosor, det är rätt mysigt att sitta och sy och se henne slå i ordboken på andra sidan bordet! Nöjd morsa, men kanske inte så kul morsa, hm.

Frissabesök betyder ett fyndtillfälle hos Myrorna på Tomtebogatan, det är en mycket tjusig tröja med glittertråd som syns på bilden. Den kommer jag att kunna kombinera på 400 olika sätt ur befintlig garderoben. Hemstickad, inte en lapp och flotta knappar.

Åke har varit på konferens på Ålandsbåten. Om man undrar var 90-talet tog vägen kan man tydligen hitta det på Cinderella, han sa att det exakt som när vi turade (av någon obskyr anledning som jag glömt). Barnen är nöjdast, de har nu varsin taxfree-toblerone att se fram emot på lördag. Nej, inte den största storleken, tack och lov.

Pratade med M, skönt att höra att hon mår bra och sover som en stock på nätterna. Nästnästa fredag är det begravning för hennes mamma, det ska bli skönt att komma hem och kramas lite!

Igår var det sista avsnittet på Drottningsoffret, jag ska köpa alla tre i serien på dvd - det kommer väl en box snart. En skådis hade ett väldigt intressant utseende, hans läppar hade exakt samma färg som resten av skinnet. När han pratade var det bara en glipa som öppnade sig i ansiktet.

Henry från Skärholmen var här och köpte karaokemaskinen. Viola demonstrerade den som den värste Elgiganten-säljare, kul att se hur de löste ett problem med ljudet tillsammans. Jag gjorde ingen nytta alls.

1 kommentar:

  1. MEN vad skönt att veta att man har sin stadiga frissa att gå till. Min senaste frisör är en av mina systrar :o) Undra om hon vill ställa upp i 27 år till!

    HA HA.. skrattade åt glipan som öppnade sig i ansiktet. Nu måste jag ju ta reda på vem det är och studera honom!!

    KRAM

    SvaraRadera