Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 3 januari 2011

En prima måndag

Cyklade hem - det gamla talesättet "det finns inget dåligt cykelväder, bara oplogade cykelbanor" visade sig stämma ännu en gång! Men en eloge till alla jobbar med snön - det är som ett nytt landskap när man cyklar bredvid gigantiska snöhögar där det normalt bara är liksom luft.

Idag har det varit en riktig toppendag på jobbet! Kalendern är uppdaterad och det finns en hel del att se fram emot. Jag hade några inspirerade ögonblick i originalarbetet, och kom ihåg att reservera pengar för fakturor som kommer efter årsskiftet. Även en liten budget är sur att misslyckas med.

Den tuffa stolen, Sally SwingFit, som jag provanvänt är verkligen toppen. Gubben som uppfunnit den försökte likna sittställningen vid den på en häst och även om jag inte är någon ryttare så fattar jag när ryggraden är rak och det inte finns något ryggstöd att sagga ihop mot vid 15-tiden. Har beställt en till oss var, är nu nöjd att de flotta bollarna fick kalla handen av el chefero. Och så sur jag var när det beskedet kom - hoppats att jag lyckats yoga bort den spänningen.

Min tjusiga väst fick ett blandat mottagande, vissa såg ut som om de utsattes för ett mentalt trauma, men sååååå farlig var den ändå inte. När jag fattat det där med foton på blogg så kommer en bild.

Surdegsbrödet jag bakade var faktiskt oätbart. När jag skurit av de brända kanterna kände jag sommarens överansträngning i armbågen komma tillbaka. Jag hade lätt kunnat döda någon med de där kanterna, de var hårda som rostfritt stål.

Ikväll är det del två av Drottningsoffret. När det kommer en dvd-box med alla böckerna ska jag köpa den direkt, Suzanne Reuter är super. Sedan var det en gång en yngling som sa att jag liknade henne och det gillar jag att tänka på, haha! Men först ska jag som en målstyrande robot söka upp lådan med alla pensionspapper, och öppna den.

4 kommentarer:

  1. Sorry, men jag skrattade lite åt att du hade kunnat ha ihjäl någon med brödkanterna :o) Var de totalt oätbart? Kunde det inte ens falla under kategorin surdegs-skorpor??? :o)
    Kram

    SvaraRadera
  2. du är en naturbegåvning på att blogga, men du måste lära dig lägga upp bilder så jag får se västen! va så kul att prata med dig! kom på tusen fler saker jag ville berätta när jag lagt på! /Ellinor

    SvaraRadera
  3. Som sagt en kompletterande bild hade varit toppen, är spänd på att få se västen.

    Du, nu har jag Mad Men-kris. På torsdag startar säsong 4 på 5an och jag som bara hunnit med s1 och är såld på serien. Får helt enkelt skippa de nya avsnitten och snabblåna dina andra boxar.

    Kollar också på Reuter,hon gör sin roll väldigt bra.
    Ha en bra morgondag.

    SvaraRadera
  4. Nu är jag putt, mina kommentarer försvinner. Men surt sa räven...jag gör ett nytt försök. Den här gången dock kort för att se om det överhuvudtaget fungerar.

    SvaraRadera