Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 26 januari 2011

Ska man ta med mössa?

Idag har det varit fullt skubb! Jag gjorde ett seriöst försök att arbeta tre dagar på en, eftersom vi ska till Köpenhamn på konferens torsdag-fredag. Men det flöt bra, jag kände mig inspirerad av min lilla to do-lista och korrekturläste till och med ett par ppt-presentationer. Kanske inte den stunden i livet när jag sätter det största avtrycket förstås - den kom givetvis när jag kompletterade ett avtal. Men man ska inte skoja om avtal, i alla fall inte med A som arbetar med dem hela dagarna. När jag försöker skämta verkar han bara tro att jag är dum i huvudet. Det måste jag  komma ihåg.

I morse fick jag för mig att jag skulle hoppa över kaffet - kl 14 kröp jag till korset. Då hade alla hört om min enorma trötthet - som akut sömnsjuka - och malande huvudvärk. När kaffe latten rann ner i magen så kände jag hur livsandarna vaknade och allt blev ljust och glatt igen. Raskt rappade jag fram den stora jobbkameran och beslöt att agera fotograf i Köpenhamn. Som ett vakenhetspiller - läser man agendan ser det ut som om vi ska sitta hela dagen. Nej, jag överdriver, det finns 15 minuters transporttid mellan arbetspass och middag.

Nu ska jag packa. 36 timmar borta men ändå en utmaning. Jag vill vara snygg men bekväm, lagom varm men inte kokt, inte sticka ut men heller inte tråka ihjäl mig själv. Buster hade en rolig mössa i somras - en glassmössa.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får en toppenkonferens i Köpenhamn!!!

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att du var en zombie om du tog din första kopp kaffe kl 14.00. Det tycker jag var bra jobbat :o)

    Det är jobbigt att packa till konferenser. Så himla svårt att veta vad man ska ha på sig. Tycker att du ska packa Busters glassmössa... HA HA .. den var jättefin ;o)

    Ha det så grymt kul i Köpenhamn och sedan hos väninnan!!!

    Kram

    SvaraRadera