Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 27 februari 2011

- Och högt, sa Viola

Åh, vad vi har det toppen! Att bo hemma hos pappa påminner mig om tågluffartider och att dela hotellrum med alla möjliga typer för att komma ner i kostnad - man håller reda på sin egen lilla plätt och bara struntar i hur stökigt de andra har det. Väldigt avslappnande - och rena rama kbt-terapin för en människa med lätt städdille! I fredags kom vi upp i kvällningen, Åke vände bara bilen mot Stockholm, medan Viola och Buster inledde en lång diskussion om vem som skulle ligga närmast mig i dubbelsängen. Jag ligger alltså som en smält ostskiva mellan två varma brödbitar dessa tre nätter. Men vad gör det - vi sover som klubbade efter all skidåkning!

I fredags fixade jag två ärenden på 15 minuter - möjligt i Ludvika. Först in på Life och köpte ett värmande omslag till min onda armbåge. Detta ska vara helt oslagbart, i samma material som i hästtäcken när pållarna har problem. Och då det hjälper hästar (som inte kan drabbas av placebo-effekt) så slog jag till. Jag tror att det hjälper faktiskt, plus att havrekexen hemma hos M smakade toppen, haha! Sedan fixade jag nya microfleeceställ till ungarna och var tillbaka hos pappa innan de märkt att jag försvunnit.

Igår åkte vi skidor på Ljungåsen. Från att förra året ha tvingat Buster över myren, med avslutningen att han skrek så det hördes över hela bygden att "så här behandlar man inte barn" - var vi nu ett år senare att under av harmoni med två sjungande barn i täten som ramlade och skrattade sig fram.

Som belöning fick de lördagsgodis utan att behöva ta av sina månadspengar, innan vi åkte upp till M för att överlämna 50-årspresenten och titta på Melodifestivalen. Den sög verkligen igår men kvällen var toppen! Båda tjejerna hemma, + A och jag bara toknjöt av att sitta i soffan efter maten och kritisera alla på TV. Buster gillade Linda B, det måste varit stövlarna... Och M gillade den fina väskan, det var viktigare!

Idag har vi åkt längd i Säfsen - helt enkelt toppen. Efter lunch tog barnen en slalomlektion och är nu heltända på det. Jaja, jag ska hyra stuga nästa sportlov så att de får åka mer. Säfsen passar jättebra, det fanns flera knapp- och ankarliftar som tant Anna kan åka i  också. När vi kom hem kröp vi direkt i pyjamasarna efter duschen, och har nu skrattat åt Solsidan, fast på helt olika ställen. Pappa bojkottar den, han "tål inte" Alex fru vilket var otippat för mig, jag hade sagt att Mickan var allra minst hans typ. När barnen vägrade lyfta sig ur TV-soffan och jag tänkte diska hade pappa tagit fram det lilla bordspianot - nu var det dags för stämsång. Självklart!
- Hörde ni att vi sjöng? Visst var det fint? sa jag till Viola sedan.
- Och högt, svarade hon

1 kommentar:

  1. Det låter verkligen som att ni har det toppenmysigt. Kul att barnen vart heltända på att åka slalom. Idag håller jag tummarna för mina kiddar som ska åka slalom för första gången i sina liv... Jag hoppas verkligen att de också blir heltända!!!!

    KRAM

    SvaraRadera