Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 1 februari 2011

Läggdags till liten glasgran

Hur gammal är man när man vill gå och lägga sig? Min första tanke i morse var "den som låg ändå" och Buster har precis krupit i säng under skarpa protester och diverse finter som att flytta lego - inte leka, flytta! Han har även lyckats lida sig igenom att göra läxan, så arg att han lyckades klämma fram en tår till slut.
Jag hjälper gärna till, idag handlade det om horoskop och det var svårt att hålla sig för skratt när han läste och skrev av att "Skytten ska vara försiktig med investeringar i värdepapper, att vinstmöjligheterna på spel är nästan obefintliga - och att han ska vara sparsam". Det sista är enkelt, han brände februaris månadspeng - den 30 januari. Lego Ninjago.

Idag peppade mig själv på väg till jobbet med mantrat "prioritera, prioritera, prioritera". Åke var snäll och skjutsade mig in till stan efter lunch och mötet om Bästa omslag. Sedan satte jag mig på tunnelbanan, ville hem till barnen. Jag såg en tjej som satt och läste i lagboken, den var full av små klisterlappar - hon fick mig att slumra till.

Barnen och jag läxade, jag tog enkla poäng genom att steka pannkakor (listigt eftersom jag ändå ska tvätta håret i morgon), vi bakade limpor som ser normala ut, plockade undan, jag fick själv städa badrum och toor (fin pluralform) och slängde oss sedan under värmefilten till filmen om Kenny Starfighter. Fullt med bra skådisar och riktiga flatskratt.

Heja Åke! som tränat regelbundet i flera veckor, jag måste hitta på någon peppande belöning. Ladda ner böcker på Ipaden kanske - då slipper han ju min avskydda sänglampa när han ska somna. Win win som de sa på kursen i Köpenhamn.

Har idag köpt tre buntar tulpaner av gubben på jobbet. Jag vill gärna stötta honom istället för Coop, och följer hans tips. Lägg tulpanerna i kylskåpet, och plocka fram dem till helgen, det funkar.

Och hur gammal är man när man köper en liten glasgran i en antikaffär? Titta så fin den är! Kostade 100 riksdaler, jag har redan tittat på den 100 gånger, tänk så billiga tittar det blir över tid. Detta spenderartips har jag lärt mig av min kompis J.

3 kommentarer:

  1. du börjar och slutar med "hur gammal är man när..." jag gillar din glasgran (men jag är ju loppisfreak)och jag vill gå och lägga mig nu!
    jag har idag storhandlat vitkål på maxi,(har du några recepttips? vet inte riktigt vad jag ska ha all vitkål till). och hur gammal är jag? jo halvvägs till 47!
    glöm inte mössa, det är kallt ute!

    SvaraRadera
  2. Jag gillade också din glasgran, jättefin! Oj va jag saknar tulpaner på bordet, det känns verkligen så svenskt! Va lycklig man är när man har en knippa färska i någon härlig färg i en vas, i love!!!

    SvaraRadera
  3. Väldigt söt liten gran och tack för spenderartipset. Det ska jag använda mig av fortsättningsvis :o) Här hemma är det också bara Ninjago som gäller just nu. Det byggs Ninjago, surfas Ninjago, pratas Ninjago - ja och till och med sjungs Ninjago :o)

    Tulpaner är underbart vackra. Man blir verkligen lycklig av tulpaner. För hundra år sedan jobbade jag och plockade och packade tulpaner. I flera år tålde jag knappt att se en tulpan, men nu har jag tack och lov kommit över det :o)

    KRAM

    SvaraRadera