Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 23 februari 2011

Virkade asseccoarer

Sitta på händerna funkade inte. Allt rasade när jag hittade fyra fina värdecheckar på kylskåpet till Akademibokhandeln. Man ska ju handla på riktiga bokhandlar! Eller inte faktiskt. Jag hittade väldigt lite barnböcker på Ak.bokh, men ett bättre utbud på Åhléns. Något måste man ju göra i väntan på bussen i Vällingby. För Violas del handlade allt om kärlek, på ett inte så skämtsamt sätt, så det blev ett gäng Bert och Sune, klassikern Skattkammarön, Ture Sventon och Tusen gånger starkare som handlar om en tjej som inte finner sig i klassens (killiga) maktstruktur. Och Virkade asseccoarer till mig - lite märkligt då jag aldrig kunnat virka. Men bilderna var så fina.

Dagen var annars bra. Jag mådde bra, vi fixade till akutjobben på ett bra sätt, det svinkalla vädret förgylldes av en sol och nu är det bara bra saker kvar. Läsa med barnen och sedan softa framför Borgen på 1an. Om någon vill tokskratta är det bara att kolla svt play - Ingen bor i skogen. De är absolut inte kloka!

3 kommentarer:

  1. Hmm, vad konstigt,på min sida ser man ditt och andras senaste inlägg men detta kommer inte upp. Ser ff lugg-inlägget.

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt med så mycket barnböcker. JAg ska upp till Vällingby imorgon och då ska jag titta efter lite sådana!

    Skrattade åt virkade asseccoarer. Om du inte kan virka så hoppas jag att det fanns med tydliga instruktioner i boken :o)

    SvaraRadera
  3. Du har lite böcker på lut du också, ser jag.
    Du frågade efter recension på någon bra bok. Jag rekommenderar att läsa Svinalängorna. Den är välskriven och ligger på bokrean - om jag minns rätt.

    SvaraRadera