Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 22 februari 2011

Kalla mig luggen


Idag kröp jag till korset och avbokade Ss övernattning. Jag som aldrig är sjuk gav efter för en lätt med tydlig kulenhet. "Det går fler tåg" sa S, snäll som hon är! Nu - en stor kopp buljong spetsad med vitlök senare är jag riktigt i tagen igen - men det beror nog mer på min nya frisyr. Tänk att det kan vara så kul att se någon annan i spegeln. TACK favoritfrissan E! Den hårda beskärningen av bilderna är Ipodens fel - bilderna i den ger mig en  hakspets värdig Pomperipossa, nästan fulare än mina grå hårstrån. Eller rynkiga hals för den delen, haha!

Tavlorna jag kämpade med gjorde succé, fick en kram av den gulliga C, det är viktigare än vad L himself tycker. I bastun slogs Viola och jag om Expressen. Jag vill läsa nöjessidorna - hon enbart artiklar som "22-åring mördad i city". Hon vill garanterat sova i min säng i natt - mysigt när Åke är borta!

I morgon börjar bokrean, då gäller det att sitta på händerna och inte hinna in på bokhandeln. Detta har dock aldrig funkat något annat år, jag läste en gång att om man ser sig som "en läsande människa" läser man hellre på mjölkförpackningen till frukost än sitter utan lektyr. Tokfransen Khadaffi är på TV, jag hoppar i säng genast och räknar med att vara frisk när jag vaknar!

3 kommentarer:

  1. Vad fin du blev med luggen och vilket tjockt hår du har.
    Hoppas du mår bättre imorgon. Jag harvar på med en småkrasslig hälsa och har ikväll beslutat mig för att köra en "kur" med Herbalife. Man ska bli så pigg och slank av det. Första gången jag går på något liknande. Har du eller någon du känner några erfarenheter av Herbalife?

    SvaraRadera
  2. Välkommen till lugg-klubben :o) HA HA Jag tycker det ser riktigt fint ut!!! Men visst blir man en helt ny människa i spegeln. Tänk vad en liten lugg kan göra!!

    Vi har samma fördelning när vi läser tidningen här hemma. Thor tar alla läbbiga svarta rubriker och jag lurkar bland nöjessidorna!!

    Hoppas att du känner dig bättre idag!!

    Kram

    Susanne: Jag har provat Herbalife för 15 år sedan! Vill minnas att jag gick ner i vikt, men tyvärr gick upp kilona lika snabbt efteråt. MEN - det kan ha mycket med min dåliga karaktär att göra :o) Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Tack Sara.
    Jag ska prova och försöka vara ordentlig med att följa rådet nedtrappning för att behålla tillståndet :-)

    SvaraRadera