Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 15 februari 2011

En lyckad väska

Den första väskan "vi" sydde blev ju inte alls bra. Viola var snäll och klagade inte, men jag retade mig på den fula lilla tygklumpen som hängde i hallen. Så i lördags när vi var och grävde på loppis köpte jag en tygväska med rätt form - sprättade sönder och fick ett mönster. Denna fina väskan blev resultatet! Jag kunde ta till vara handtagen och innerfickan med dragkedja och sydde foder av en blommig gammal stuvbit. Vet inte vem som är nöjdast, Viola eller jag. Nu kan jag leta efter gamla väskor när Åke går i genom högarna med frottéhanddukar för att hitta de där tjocka 70-talarna med rätt knyck i mönstret, haha!

Idag har jag annars fixat ögonbrynen, Buster är den ende som ser någon skillnad. Avtackning på jobbet av en tjej som inte kunde tänka sig att jobba mer än 10 år på Posten. Ha - det är en baggis, jag har ju jobbat 20 år och 9 dagar idag. Visst kan jag fundera på att byta jobb ibland, men det går alltid över eftersom jag verkligen gillar Posten och vad vi gör. Och det finns ett gäng kollegor som jag ser fram emot att träffa varje dag. Inte fy skam när jag jämför med vad andra berättar om söndagsångest och jag vet inte allt. Men att jobba över är nästan det värsta jag vet! Efter att ha kommit hem vid 22 igår kväll ska jag nu äta och sedan ta en tidig kväll! I morgon ska jag äntligen ta tag i det där med familjejuridiken, ska träffa en jurist och reda ut hela el skito med testamenten, särkullbarn och annat jag inte vet att jag inte vet.

4 kommentarer:

  1. Anna,man jobbar inte på posten, man ÄR posten, man är en postis, man lever posten.

    Anna, posten är en sekt!

    SvaraRadera
  2. Ett statement från en annan postis ? :-)
    Men det är nog faktiskt så och jag pratar alltid gott om Posten fortfarande, det var i all fall en himla bra arbetsgivare under de åren jag jobbade där. Jag har fått chanser göra så mycket olika saker, fått bra kurser och blivit pushad i rätt riktning när jag inte tog steget själv. Posten själ var bra, den som Miriam Slazer skrev om :-)

    Jag kan ana att du tänkt viga detta år till att ordna för framtiden, framför allt med de viktiga papprena. Först inför pension och nu detta. Bra där!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken glad och härlig väska! Den bli perfekt till den kommande våren, när den än behagar dyka upp! Posten verkar vara en trevlig arbetsplats, kanske något för mig när jag flyttar hem i framtiden :o) Jag får flirta lite med dig när den tiden kommer ;o)

    SvaraRadera
  4. Väskan var ljuvlig!!! Man blev riktigt glad över att titta på den. Vad duktiga ni är!

    Jag vill också jobba på posten :o)

    Kram

    SvaraRadera