Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 3 februari 2011

Jag har slarvat - och känner mig varnad

Det är verkligen något speciellt med torsdagar - alla är på lite bättre humör än t ex måndag - med siktet inställt på helgen, som dessutom är helt oförbrukad. Och jag vet att jag kände samma sak även på den tiden jag jobbade helger ibland.

Idag kämpade jag hårt med kreativiteten och kollen. Har för första gången på länge fått ett uppdrag att bli riktigt dåligt, jag har slarvat och inte varit riktigt påloggad - en nyttig men trist erfarenhet den där skämmiga känslan att krypa till korset och erkänna. Säga jag och inte vi när det ska förklaras. Så nu får andra beställare ett bättre jobb från mig.

Sedan var det bollywoodträning där jag missat två gånger i rad. Hmm, de där höftrullningarna gick väl inte så bra och det var mycket armar tyckte jag nog, haha! Mycket skratt.

På vägen dit slängde A nästan huvudet ut genom fönstret när vi for  förbi en skugga som stod på trottoaren. "Va, såg du en gammal kille eller?" sa jag och det var precis vad som hänt. Det skrattade vi hejdlöst åt - att man kan vara hur klar som helst med gamla partners, men nyfiken på dem är man för evigt.

På bilden syns den nya flotta lampan i vardagsrummet. Den liksom skimrar och plockar upp ljus från andra ställen, och vi snackar äkta plast! Kollade den nya danska serien Borgen igår på svt play - i sängen - skitskönt! - och den var riktigt bra. Intriger och ett litet dödsfall redan i första avsnittet. Måste följas.

4 kommentarer:

  1. Håller med, Borgen verkar bra. Nyttig övning med danska också tänker jag.

    SvaraRadera
  2. Åh vi älskar danska serier, tack för tips att ladda ner för oss :o) Lampan ovan ser urläcker ut förresten!

    SvaraRadera
  3. Torsdagar är verkligen speciella. Jag gillar torsdagar :o) Mycket häftig lampa. Jag är också på jakt efter en ny lampa som jag tänkte ha i matsalsrummet. Trevligt med en serie att följa. Blir också sugen på att se vad denna Borgen är för något. Lät väldigt spännande!!

    Du är varmt välkommen över i helgen för lite skol-prat :o)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Anna: Tack för din tänkvärda kommentar om tidningsbudet som jag skrev om i min blogg. Ja, han/hon har nog gott om tid att fundera över vad som finns innanför alla mörka fönster under de tidiga morgontimmarna ute i kylan. Jag hoppas verkligen att han/hon (eller hen, som nyss lancerats som markör på att vi främst är människor och inte kön) kan hålla humör och värme uppe med sådana tankar.

    SvaraRadera