Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

lördag 12 februari 2011

Tribut till VÅREN

Idag kom våren! Tro nu inte att detta märks på snömängden - det är ljuset det handlar om. Den dagen jag tittar på mig själv och ser att det behövs en ny frisyr, tittar in i garderoben och är trött på allt, tar ut vinterjackan och nästan kräks - då är det vår! Underbart! 

Gårdagens handlande med Viola gick i stöpet eftersom alla bussar stod stilla. Jag var på ett strålande humör ändå  eftersom F ringt från London och det är härligt att höra rösten på sin fantastiske gudson.

Åke övertygade Viola om att kinamat är det bästa på födelsedagen, så Åkermyntans värdshus lagade maten och jag hann med en snabb avrivning här hemma innan Let's dance. Alla somnade innan resultatet, så det såg vi i morse (inte Åke alltså, han bäddade och donade med tvätten). Rätt par ut - alla jublade. Åke och jag på solig promenad och sedan var det svisch iväg till Louise och Micke för att fira Viola igen. Där lämnade vi Buster, sedan dito med Viola hos familjen S och sedan - ett halvt dygn för oss själva.

Det är hemskt utan barn - och så skönt när man vet att de har det bra. Buster orkade knappt säga hej då, och Viola sover ju hos familjen S var och varannan helg ändå. Nu har vi suttit i bastun och fantiserat om att köpa husbil. Åke vill slippa husvagnspysslet (som jag märkte väldigt lite av eftersom barnen och jag alltid fick gå och bada) och jag vill ha det där camparlivet - det måste vara tattarblodet i mig. Nya vyer, enkelt liv,  många roliga människor att titta på/prata med. Och det bästa - man är alltid tillsammans. Jag blir som vanligt eld och lågor, medan Åke nu metodiskt kommer att hämta information om olika husbilar. A match made in heaven, haha!

För den som har Amelia - titta på montagen där de visar att de gamla hunkarna är på väg ut! Jag skrattade så jag grät är Tom Cruise med ljusbruna gabardinbyxor och bälte över magen!

3 kommentarer:

  1. Husbil - L och jag har fantiserat om att hyra en någon sommar. Måste ju vara världsa-skönt att ha hela baletten med sig, stanna där man vill och hur länge man vill utan att förhandsboka och planera så himla mycket.
    Har du eller Åka nys om bra ställen att hyra justa kärror på?

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det känns som att det har blivit ljust hux flux. Jätteskönt!
    Magnus drömmer också om en husbil. :o) Mums för kinamat. Jag måste ta familjen och äta deras buffé någon gång. Det skulle kiddarna älska.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Våren är den jag saknar allra mest här borta i Thailand. Nysopade gator och knoppande buskar och träd. Oh va jag saknar det! Men juni är inte fy skam det heller, jag hoppas på att träffa rätt med syrenerna!!! Nu ska jag iväg och bröllopsyra, tjing!

    SvaraRadera