Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

lördag 5 februari 2011

Melodifestivalen på tre apparater...

... två sovande "tittare" och en vaken. Viola sover hos E, jag är vaken och herrarna sover i varsin soffa. Skönt, att ha huset helt för mig själv. Efter att ha stängt av två tv-apparater och satt in ett rågbröd i ugnen - sent, men det var två jäsomgångar suck. Enligt en dansk kollega är lergrytan hemligheten med gott rågbröd så 70-talsgrytan är avdammad.

Alla tyger ligger på dubbelsängen - Viola höll med om att det var en del att välja väsktyg från. I morgon ska vi sy. En lätt match, jämfört med att hitta bildmappen på datorn. Hur f-n nu den kan slinka undan? Tur att S, min mac-kompis, kommer på måndag.

Och rätt låtar gick till final tycker jag. Danny kan dansa och Swingfly har alltid en bra beat. Dagen har annars flutit i ett skönt tempo, med ett långt telefonsamtal med pappa på fm, plockplockplock, lite vinbabbel med S och N och ytte pytte städning.

Skam den som ger sig - bilderna ligger på ett hopplöst ställe där man inte ser dem annat än som nummer. Men - det här kuvertet blev jag glad av - är man Världsförälder på Unicef kommer kuvert med glada nyheter. Inte som om alla barn i världen har blivit hjälpta, men något barn har fått det bättre och det är skönt att läsa. 

2 kommentarer:

  1. Trevligt med vinbabbel och mello. Jag missade självklart alltihopa men råkade se vilka som gick vidare innan jag hade chansen att ladda ner. Ska försöka att göra det ändå trots vetskapen. KRAMANN

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt trevligt med vinbabbel. Det var inte sista gången hoppas jag :o) Måste ju planera in minst en date i sommar när Ann kommer hem också!!

    Kram

    SvaraRadera