Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 20 februari 2011

SY-festival, ostbröd och en fin fågel

I fredags åkte jag till Älvsjö och SY-festivalen. Mitt på blanka dagen. Där var jag den enda utan hemstickad tröja eller händer som handarbetat så mycket att de förvandlats till något mellan virknålar och automatiska måttband. Fantastiskt, när min puls gått ner på normalläge pillade jag på 1 miljon knappar, band, mönster, tyger, ullknippen, färgade kaninskinn... Gav  mig själv exakt 3 timmar, och raglade sedan ut med en jättekasse proppfull av allt mellan skinninfettning och set för torrtovning. Avslutade hela äventyret med att åka tvärbanan, satt där och bara log.

Som grädde på moset var vi bortbjudna på middag till Busters kompis B med familj och det var så trevligt och gott att vi släpade oss hem efter midnatt och i alla fall jag kände en lätt men fullt identifierbar huvudvärk när Buster skulle iväg på handbollsturnering lördagmorgon.

Den lille Buster gjorde 4 mål, det är lustigt att jag kan bli så stolt utan att ha bidragit med annat än tjat om att man måste gå på träningen. På vägen hem berättade Ks mamma att hon fixat en speciell matvåg till K. Man lägger maten på vågens tallrik, och sedan säger en röst till om man äter för snabbt - eller långsamt för den delen. Vilken supermanick, den ska hjälpa hjärnan att hitta ett hälsosamt mönster runt mättnadskänsla och matintag.

Åke jobbade hela dagen, så vi bara softade på kvällen. Busters kompis B sov över och de små filmnördarna nobbade Melodifestivalen. Så Viola och jag fick myskväll själva, vi ringde jättemånga gånger och röstade på Sara Varga, det är OK tycker jag så länge man ringer dyra numret. Jag har dåligt minne, när jag påstod att vi bara röstar på finalen fick jag "du-minns-ju-inget-blicken" från Viola. Gav mig.

Idag var Åke och jag ute två timmar i solen. Vi gick över till Lambarö, jag har aldrig varit där trots att vi bott i Hässelby i 16 år så det var otroligt kul! Hittade några människor som bodde där och kunde fråga lite smått och gott. Hur som helst, nu när de ska få kommunalt vatten hoppas jag att just de där skaffar tvättmaskin - de stank verkligen!

På eftermiddagen när Buster dragit till kompis B, Åke till kompis Media Markt och Viola fördjupat sig i senaste avsnittet av valfri amerikansk skitserie för tjejer så bakade jag ostbröd, Busters nya insnöning. Har kommit på att lägga en skiva parmesan även under bullen så att över- och underdelarna blir lika goda. Till höger syns den fina smyckefågeln jag köpte till Viola i Lund. Nu måste jag rusa upp för att hinna se Sverige runt. Viola kallar det antagligen ett skitprogram för vuxna, men där har hon fel - det är hur intressant som helst.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du blev stolt som en tupp när Buster gjorde mål, jag är mäkta stolt när min Adam sjunger, och det för andra också! Det är en härlig känsla att vara stolt över sina barn!!! Här är det varmt men grått idag för ovanlighetens skull, men ganska så skönt! Härom dagen var det 38 i skuggan,puh!

    SvaraRadera
  2. VAd härligt att han gjorde fyra mål... då var det ju verkligen värt att åka iväg på handbollen :o)

    Den där vågen lät spännande. Den vill jag höra mer om :o)

    Tänk, jag har heller aldrig varit på Lambarön trots att man har bott här i hundra år!!

    Kram

    SvaraRadera