Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 11 februari 2011

Viola fyller ELVA och jag har varit förbannad

Min fina flicka fyller elva! Hon låg och spelade nintendo under täcket ½-timme innan vi kom och sjöng i morse, men ingen i världshistorien har väl sovit annat än räv vid morgongratulaioner? Alla presenter gick in, och Buster sa helt ärligt att "det är ju mamma som köpt min present".

Igår blev det inget inlägg - jag var så förbannad att det kändes trist att skriva. Och jag bör väl inte få sparken om jag säger att det finns en chef som jag inte har jättehöga tankar om (obs - det gäller inte min närmaste, ingen skugga över henne).
I boken "Radhusdisco" jag läser stod helt passande ett indiskt visdomsord
"för varje minut du är arg minskar minuterna då du varit glad".
Jag ger upp - lika bra att bli glad igen, haha!

På eftermiddagen ska jag shoppa med Viola och kompis - fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Jag skickar ett stort grattis till Viola från en annan Viola ;o) Hoppas att hon får en toppendag. Shopping med mamma och kompis låter väl suveränt!!

    Vilket fint indiskt visdomsord. Det ska jag ta till mig. Mycket tänkvärt!!

    Ha en jättebra eftermiddag!

    KRam

    SvaraRadera
  2. Du är den gladaste jag känner, så du om någon behöver inte oroa dig av visdomsordet :-) Ibland kan det vara skönt att få bli riktigt förbannad.
    Idag har jag medvetet jobbat hemma pga anledning-ja, vädret förstås. Just för att slippa alla sura och irriterade människor som inte kan förstå varför det blir problem med kolletivtrafiken. Och jag är så himla glad över att jag har denna möjlighet att välja själv. Arbeta i v-rummet med tända ljus i de nya George Jensen-ljusstakarna, inlindad som en kåldolme i en yllefilt och en kraftig kofta. Ute yr snön och traktorn hörs gå för högtryck på gården. Vår bo-förening har nog södra Stockholms mest effektiva snöröjning. Vi är alltid först att få det röjt. Toppen!

    SvaraRadera