Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 4 februari 2011

Sluta skylla på barnen!

Oj, låg batterinivå på den trådlösa musen - nu är jag i händerna på tekniken! Jag skriver - Åke fixar tekniken, det är så vi har delat upp det. Och han vill inte ladda mus nu på fredagkväll. Plötsligt finns det massor att säga, men jag nöjer mig med
1. ett erkännande: det är jag som vill se Let's dance, barnen sover redan och jag sitter och tittar, vill ha varenda klänning och rösta på alla som ser glada ut (alltså alla utom BR).

2. titta på den fina väskan, det är Js vän A som började sy väskor. Jag fick den av J förra helgen och Viola är som en detektor "mamma har något nytt, det vill jag använda. Och eftersom hon är så stolt över mig kan hon bara neka mig saker av rent guld". Nu är detta Violas nya skolväska. Vi ska börja sy, precis lagom till mitt veckolöfte att gå igenom alla tyger som jag köpt på känsla och med ett habegär efter fina mönster.

3. man kan muta barn! Om Buster somnade innan 20.30 skulle han få 20 spänn. Bara att öppna plonkan, han sov som en sten 20.29.

PS. Klänningarna, tänk att gå med fjäderkjol på Åkermyntan - nej det får man inte göra. Haha!

1 kommentar:

  1. HA HA.. här hemma är barnen inte det minsta intresserade av Let's dance. Kan iofs inte påstå att Magnus är så jätteroad heller. Det är nog mest jag som tittar. Så himla roligt med alla klänningar och olika danser.

    Väskan var jättesnygg!! Förstår att Viola norpade den :o)

    Kram

    SvaraRadera