Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 30 maj 2011

Redo att resa ut i världen

Snygg väska - snygg karl, jag tycker faktiskt att Clintan är den ende hjälten som hållit stilen år ut och år in. Sedan har jag aldrig sett "Broarna i Madison County", där han är snygg men inte tuff. Men det är väskan som är det viktiga - jag har köpt en resväska med hjul - efter 50 års släpande av bagar.  Här ska resas med om inte stil så i alla fall ovärkande armar! Har redan valt en hemlig kod som jag var tvungen att berätta för Åke eftersom jag inte fattade hur jag ställde in den.

Kvällen har varit riktigt trevlig, jag har lagat As jeans medan hon suttit på andra sidan pysselbordet och snackat. Tror jag ska öppna syhörna här på F-vägen, detta var lite syjunta - väldigt mysigt.

Violas premiärtur med Sippa avlöpte till allas belåtenhet. Och hon kom hem med fyra jättetjocka böcker som E tycker att pappa ska läsa. Om jag var hans doktor skulle jag ta skydd bakom skrivbordet, han kommer snart att drabbas av den mest påläste patient som någonsin närmat sig Örebro sjukhus. E säger att aspartam är som att hälla i sig sopor. Nu dricker ju inte pappa lightläsk, men tanken är intressant - att han ska undvika konstgjorda födoämnen.  Om man nu kan förknippa tillsatser med ordet födoämnen. Nej, nu börjar jag bli jobbig, jag slutar!

1 kommentar:

  1. Trevligt att du ska öppna en syjunta. Kan jag få komma och lämna in några plagg som behöver lagas ;o)

    Kram

    SvaraRadera