Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 3 maj 2011

Groddar

kitchengarden.se heter stället på nätet där man kan köpa olika sorters groddar. 25 pix för en påse frön och snabb leverans. Detta är min första skörd, och det är ju rätt otroligt att man kan få så fint resultat av att skölja frön med vatten två gånger per dag. Denna blandning kallas hot mix, och den ska förgylla vår wrap i kväll.

Igår såg jag Masdjävlar, en film jag missade när den gick på bio. Eller missade, slapp menar jag. Jag blev riktigt betryckt av taskiga relationer, och sedan fick jag hemlängtan till Dalarna och M och känslan av hur härligt jag tycker det är att komma hem. Och sedan retade jag mig på att de inte pratade ordentligt dalmål. En gång skrattade jag och det var åt en rolig min, säkert inte ens menad som ett skämt. Sedan kröp jag ner hos Viola för att slippa bädda tre sängar i morse. Smart!

Tack vare att barnen har världens charmigaste tandläkare - och inga hål - var morgonen trevlig. Jag hann till jobbet så när som på 2 minuter och blev uppläxad för denna fadäs. Konstigt att två sketna minuter kan sätta igång en irritationsprocess hos två personer. När jag satt mig över detta försökte jag förstå skillnaden på mission och vision. På eftermiddagen satt och jag sökte bilder på glass - till årets sommarhälsning.

2 kommentarer:

  1. För ynka 2 minuter? Jösses amalia...Man kan ju också välja alternativet "inte bli irriterad" över en sådan skitsak men går man igång på sånt så och tycker sig få ut något av det så...folk är ta mig tusan märkliga ibland.

    Fann du en bra glassbild? Jag har också liknade bilduppdrag ibland, vart brukar du söka? Har du något bra tips?

    Min arbetsvecka sträckte sig till 18.30 idag, kan säga att den här helgen verkligen känns efterlängtad. Tough week.

    Behöver info om nästa helg, kommer du skicka ut något?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har en devis, relationer är svårt. Därför älskade jag masdjävlar. Ligger i sängen i väntan på att få springa ut på marsfältet. I Paris är det högsommarvärme så det gäller att komma ut i tid.

    SvaraRadera