Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 25 maj 2011

Ny skolväska är aldrig fel

Nej, det finns verkligen ingen anledning att skaffa en ny skolväska med sju dagar kvar på terminen - men titta vilken fin Violaväska jag hittade på Berry! Vi har snabbt kommit på en fördel - den har en ficka för mobilen...

Igår hade vi tur! Det var fika med Violas klass nere på Hässelby strandbad - och vinden tog fart över hela Mälaren i akt och mening att straffa alla dårar som försökte få filten att ligga still. Jag nästan grät med mina kritvita fingrar när Viola och J hittat lä. Vi mammor reste oss klentroget och blev överbevisade. Mellan två syrénhäckar var det en mild majsol - när vi reste oss upp vid 20-tiden hade alla andra gått hem.

Vi skrattade åt att en hundpsykolog kollat vett och sans på hundraser och kommit fram till att Border collie är smartast (lär sig efter 1-5 upprepningar) medan Afgan är totalkorkad (behöver 80-100 övningstillfällen). Hur har rasen överhuvudtaget överlevt?

Idag vräkte det ner när vi skulle hem från Vias loppis och jag var så isande kall att Buster fick åka på pakethållaren utan hjälm. Kände mig som 13 och ute på kompisskjuts igen. Buster hade fotbollsmatch medan Åke och jag hann köpa utemöbler till Solveig och jag senare började instuvningen av torrvaror.

Viola har upptäckt Veronica Maggio och Erik Amarillo, med texter som gjorda att diskutera runt. Vill du ligga med mig då - jaa, det betyder exakt vad du tror lilla gumman! Vi har iallafall lekt karaokee på nätet och haft jättekul. Buster förklarade fenomenet tioövergångar och var helt förundrad när jag räknade fel fyra gånger i rad. Utan att driva med honom dessutom.

2 kommentarer:

  1. Det var en väldigt söt viola-väska :o) Härligt att ni hittade utemöbler till Solveig. Då är det bara grillen kvar då!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att väskan kom i er ägo, det står Anna på den .
    Undrar jag om V får ha den ifred ?
    När jag var i Köpenhamn senast uppenbarade sig en typisk Anna sal - kunde inte låta bli att köpa! Bara en liten grej men jag tror den passar perfekt . Kram

    SvaraRadera