Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 1 maj 2011

Jag är förlåten


Nu är vi lite nöjdare här hemma - det har dunkat in några komplimanger för frisyren, så jag är förlåten. Dessutom finns ju hårgelé.
Vilken skön valborg - och vilken iskall 1 maj. Inga demonstrationer, förutom en trevlig kopp kaffe med Y har jag sytt sytt sytt hela dagen. Allt var definitivt inte bättre förr, dock möjligen jeanstyg i killbyxor.

Igår hade vi en heltrevlig em-kväll-natt hemma hos familjen E. Jättemycket god mat, vi började med skumpa och då känns ju livet alltid så bekvämt och soligt.  Mammorna gick med ungarna till elden (minield i år) vid Riddersvik, stod i den hopplösa godiskön som är lika kaotisk varje år och sedan var det skönt att komma tillbaka in! Alla pappor var tvungna att passa hockey-vm, men det hjälpte inte ett smack mot norrbaggarna.

Ikväll är det Humorgala. Jag kan bli astrött på galor, men måste rekommendera att bli Världsförälder hos Unicef! För ynka 100 bagare per månad får man en positiv rapport om Unicefs arbete - och att det hänt bra saker ute i världen för barnen. Också. Att titta på galan och veta att just jag bidragit till myggnät, näringslösningar och att kanske en enda unge fått chansen till ett bättre liv - det gör tårarna skönare.

Veckan som kommer är en rysare - om man tittar på allt som ska klämmas in. Struntar man i det och fokuserar på att vi alla är friska och glada, att barn får gå fritt till tandläkaren, att det finns kompisar att käka lunch med och att massor av människor vill göra beställningar hos min lilla inhousebyrå så är allt helt enkelt toppen!

1 kommentar:

  1. Det vart ju en supercool frilla med hårspray i sig :o) Förstår att du är förlåten!!!

    kram

    SvaraRadera