Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 20 maj 2011

Låt mig presentera - Toffie

Alltså - hon är stor - men Solveig är större.
Idag kom Åke hem med ny familjemedlem - Toffie. En tjusig 7-sitsig, hmm, modellen kommer jag inte ihåg,  men den trygga rösten som säger "Volkswagen - das auto" gör att jag lägger mitt liv i Toffies händer.

Just nu sover resten av familjen. Viola drömmer säkert om den snygge Jack Sparrow - vi har kollat på den första Pirates of the C och skrattat åt helt olika saker. Buster har ägnat en del av kvällen åt att förklara vad det där som börjar på p och slutar på orrsurfa är för något. Fröken skrev i veckobrevet att några killar i klassen pratar om det och jag var tvungen att känna den gode Buster på pulsen. Samtalet blev lite väl abstrakt - han vet inte vad det är och jag har som värst sett Mazurka på sängkanten en gång när brorsan var barnvakt och tog med mig på film. Någon akut p-konsumtion verkar han inte ägna sig åt. Att det finns en enorm mal på Fjärilshuset vid Haga var lika intressant tyckte han.

Herre Jesus i himlen vad skönt med helg! Igår var jag och några på jobbet ute på en 5-timmars tur med Cinderella II. När vi klev ombord sken solen, och jag förstår varför turister blir kära i Stockholm - det är magiskt från vattnet! Wisbyölen och Amaronevinet var också magiskt, även om skimret falnat något vid pass kl 6 i morse...

Trädgården är nu full av min fiende nummer två - efter mördarsniglar - maskrosor. I morgon börjar jakten, det är en ren njutning att få upp ett rejält exemplar med en lång rot. För övrigt har jag lovat barnen en tur till Vällingby på jakt efter nya badkläder.  

1 kommentar:

  1. TJUSIG TOFFIE!! :o) Vad härligt att bilen äntligen har kommit!!

    Själv har jag inte hunnit diskutera P-surfet med Birk då han har sovit borta i natt. Om det är han som tillhör "surfarna" så hoppas jag att fröken hör av sig direkt till oss också och inte bara anonymt i ett veckobrev?!

    KUL att ni såg första Pirates!! Hoppas att du tyckte att den var bra och att de andra filmerna också lockar!! Vi ska se fyra IDAG... HURRA!! Längtar!!

    KRam

    SvaraRadera