Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

lördag 7 maj 2011

Fak ju

Ja jag är glad trots att jag sitter på jobbet! Det kanske är en barndomsskada, men underlättar dagar som denna. Cyklade in i morse och har nu dammat runt en massa filer - skickligt!

Hemma är det inte alls som vanligt. Barnen kommer med saker som ska hända innan skolavslutningen, och igår kom jag på att det är dags att samla till fröknarnas sommarpresenter.

I förrgår kom E förbi med sin lilla papillon. Som hon klippt själv med kökssaxen. Alltså, Sippa (gissa vad Buster alltid kallar henne) ser ut som en tjock kvast. Som tur är tycker E det också, så vi skrattade hejdlöst åt detta, och ropade på "Broom" - eftersom det är mer sving på engelska. E är forskare på Karolinska och vet en massa om vad cancerceller helst vill äta. Inte så kul att tänka på men så intressant. En cancercell har 100 ggr högre ämnesomsättning än en frisk cell, och vill helst ha socker. Alltså ska man undvika - just det - socker. Jag kastade mig på telefonen till pappa för att ge honom tips = order.

Buster har gjort en fin teckning med pratbubblor. En alien säger "Fak ju!". Klart att killen har ett filmvokabulär. Jag vet att det inte är helt rumsrent, men ett gott skratt får man i alla fall.

När jag cyklade hem från jobbet doftade det "mellan hägg och syrén" - det var underbart!

2 kommentarer:

  1. Vad du är bra som tar tag i fröknarnas presenter!! TACK!!!Just nu känns det i övrigt ganska mycket som händer i skolan. Jag är rädd att jag inte kommer att komma ihåg alla matsäckar som ska med var och varannan dag!!

    Ljuvlig pratbubbla!! HA HA!! Här hemma är det också mycket alien och Arnold-teckningar. En av mina favoriter är pratbubblan till Arnold som säger "Asta la vista, bejbi"... vem är Asta?? :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch, jobbar du en lördag, har du så mycket?

    Nu börjar det dra ihop sig ....undrar vilken tid det är :-)

    Plockade in hägg igår för att få lite ljuv vårdoft inomhus.

    SvaraRadera