Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 17 maj 2011

Födelsedagsbarn igen

Äh - jag hade tydligen inte lyckats plåta det fina vänskapsbrödet som gräddat - så jag klämmer till med S gratulation även om det är en dag för sent. Bilden är så fin och ger inspiration till vad som kan tänkas hända i sommar. Vad finns bakom den där vägkröken?

Det var dagens filosoferande - snabbt avklarat och tur är det för idag har den lilla gumman gnott som en iller. Full rulle på jobbet, där jag blev lite förbannad eller i alla fall konfunderad eftersom chefen tyckte att det var positivt att den nya högste chefen säger sig jobba sex dagar i veckan och vi nu ska vara beredda att jobba mer. Jag undrade stilla om detta är riktigt klokt? Dessutom undrar jag var jag ska få mer tid ifrån. Äh, jag blev mest provocerad av att det fortfarande tycks vara coolt att jobba mycket. Jag vet att jag satsar rätt - jag tar ju hand om Postens kommande kunder.

På vägen hem var det ett strilande regn, och det är faktiskt helt lugnt att cykla i regn - inte alls så vidrigt som det ser ut genom en bilruta. Upp till P med Busters fotbollskläder (Tack K för att du utfodrade barnen innan träningen) och sedan gick jag till Åkermyntan för att hämta aloe med dramaten. Wow - vilket åskväder det kom, jag trodde någon fotograferade med blixt inne i centrumet. Var inne på den lilla butiken och vände på 4000 grejer, har ett presentkort där som jag ska njuta max av innan jag bestämmer mig.

Buster gjorde läxan och sedan lackade han ur fullkomligt under förberedelserna till gammaldags skoldag. Jag är nöjd med mitt arrangemang, med skjorta från B, hängslen från Posten, liten glasflaska som alldeles nyss innehöll pektin (vad är det, men det kostade bara 13 kr) och sist men inte minst ett tyg från en gammal gardin till knytet som barnen enligt Buster bar sina saker i förr i tiden.

Pratade länge med pappa om prostatabehandlingen (tydligen är det en prima prognos) och nu ska jag sjunka ner framför TVn och - ja andas.

PS. Brödet var sååå gott, foto och recept kommer eftersom jag ska baka det igen till släktkalaset på söndag!

2 kommentarer:

  1. Tack vännen, vilket fint kort du gjort! Precis så där jag drömmer om att det ser ut en dag i sommar. Inte helt otroligt att Italien ter sig så.

    Kan inte säga att det är coolt att jobba på det viset du beskriver, låter mer som att man vare sig kan delegera eller prioritera.

    Sov gott

    SvaraRadera
  2. Vad KUL att brödet vart gott!!! Ska väl ta och försöka mig på det där jag också :o)

    kram

    SvaraRadera