Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 11 maj 2011

Ny på avlöningslistan?

Skulle det funka att knalla in till Posten Personal och säga att de ska lägga till Viola på avlöningslistan? Det är nämligen hon som sedan några veckor hämtar Buster och eventuella polare på fritids, fixar mellis till alla och sedan ser till att det funkar friktionsfritt tills jag kommer hem vid typ 18.30. Är det hysteriskt mycket på jobbet börjar hon även med middagen. Och är så här glad när jag kommer hem! Go unge!

Jag är tydligen omgiven av kompetenta och ansvarstagande familjemedlemmar. Åke har blåst bort alla björkkorvarna och lagt dem i påsar vilket normalt brukar vara min del i korvbekämpningen. Och varit på systemet inför lördag.


Jag får frågor om jag har ålderskris. Nix pix, men det beror på tre saker. 1. Jag har inte tänkt efter. 2. Jag är nöjd med min nuvarande frisyr. 3. Det har hänt så mycket kul de senaste 50 åren att det självklart måste fått ta lite tid.

Ungarna solade när jag kom hem. Viola diggar (det är väl ändå ett ord från 70-talet) och grabbarna visade sig prata stavning.  "Fak ju ass holl" lär betyda något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar