Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 18 maj 2011

Åldersgränser att skita i

 Se här ett gammeldags skolbarn. Han försöker se snäll ut och samtidigt spela på mobilen. Viola, Buster och jag var i chock bara av att se karln i vit skjorta, och kepan var pricken över i. Hängslena fick bli kortast möjliga och täckte som synes halva axlarna. Som tur är känner Viola när hon kan skratta rakt ut och när det lämpar sig bäst att smita in på toa. Skoldagen var lyckad, och glasflaskan pajade i knytet på väg hem.

Bild nummer två - en bok till mamma på Mors dag. Jag hittade den på Village inne i stan, och nu sitter Viola som bäst och fyller i en massa frågor om mig - ur hennes perspektiv - som jag ska få på Mors dag. 159 kr för hennes skarpsinniga iakttagelser, ett klipp! Kan mycket väl vara lika träffande som hos stjärnpsykologen!

Dagens chock 1: Arnolds kärleksnäste och barn med hushållerskan. Jag menar - hur hinner alla upptagna människor dessutom vara otrogna? Jag är nog ineffektiv i alla fall - har fullt sjå att hinna vara trogen! Bilden på A i Aftonbladet visar dessutom en man med ögon utan rynkor. Hmm.

Dagens chock 2: brittiskor tycker att kvinnor ska sluta med bikini vid 47, och kortkort vid 35. Bonusbarn vet jag vad det är - men bonusår har jag just fattat vad det är innebär. Eller kanske det ska kallas inverterad bonuskunskap - det verkar finnas reglar för allt - alla som gjorda att skita i!

2 kommentarer:

  1. Söt bild på Buster. Vad jag förstod av Birk så tyckte han också att skoldagen var lyckad :o) Vilken kul bok. Jag tror aldrig att jag skulle få Thor eller Birk att fylla i en sådan bok till mig!! Lyllo dig som har en liten Viola till sådant.

    Ja, men ARNOLD, vad är det man läser.. ha ha.. tror jag ska skippa att förtella Birk detta :o)

    KRam

    SvaraRadera
  2. Buster 2011 eller en engelsk pojke i en annan tid? Fint!

    Den där Mammaboken blev jag allt lite nyfiken på, vet iofs inte om jag vågar sätta den i händerna på mina vuxna söner, de har passerat stadiet att Mamma är den bästa i världen för länge sedan ;-)

    SvaraRadera