Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 23 maj 2011

Hur man kommer ihåg önskningar

Vilken härlig kväll! Jodå, dagen var också prima, men jag var trött, sömnig, beredd att smita in i vilorummet för en lur. Jobbade med ett knepigt dokument, ett supertrist dokument och en exploderande maillåda. Och jag måste få tag på ett frimärke från 1957 - innan fredag.

Men kvällen var fantastisk! Medan Åke bäddade i Solveig tog jag två stora hinkar maskrosor. De gigantiska utanför häcken, som var och en efterlämnar en kvadratdecimeter tom jord.

Bilden visar en fantastisk present! Pyssliga B har plockat ihop massor av olika garner + ett gäng virknålar. Jag sa för länge sedan att jag ville börja virka mormorsrutor - och det skrev den effektiva kvinnan upp!

1 kommentar:

  1. VAd roligt det är när folk noterar saker man säger och sedan gör något av det.

    Kram

    SvaraRadera