Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 15 maj 2011

50 + 1

51 år och en dag - här bredvid syns dag 1 för Vänskapsbrödet jag fått som en av en massa härliga presenter - TACK alla som tänkt till och hittat "annapresenter" med olika grad av rosa! Jag hade tur med allt - från väder till stressfaktor! Det är väldigt praktiskt att fylla jämnt och kunna fixa kalas och träffa kompisar man inte sett på länge! Jag har nu en lista på människor jag måste träffa alldeles strax igen - för att hålla den där härliga kompisvärmen vid liv!

Att dessutom ha fest med någon som går upp klockan 7 (!) nästa morgon - och så att det enda beviset på att det varit gäster här är alla blombuketter - hur lyxigt är inte det?!

Var det då inget som blev lite tokigt undrar man kanske - detta låter ju nästan löjligt bra. Jo, om jag tänker efter ska mustachen ryckas dagen innan fest, skinnet under blir lite småsurt av att få en klistrig lapp över sig och bli mustachbefriat med ett raskt ryck. Fast jag tror inte det syntes.

Idag har vi varit skönt sega. Busters handbollsavslutning var toppen, jag lyckades slingra mig ur matchen barn-föräldrar och pratade en massa med andra bolltrollningsovilliga. Vi sov middag, och gjorde en  "packa-Solveig-lista" medan regnet strömmade nerför rutorna. Viola berättade att A & A ska få en raskatt. - En cocker spaniel, tror jag det hette, sa hon. Frågor på det?

4 kommentarer:

  1. TACK för en jättetrevlig fest!! Din överläpp tänkte jag inte det minsta på :o) Härligt att vakna upp och hela festen är borttrollad!! Det är lyx :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack igen Anna.
    Ja, de flesta av dina presenter och blombuketter matchade hemmet bra! Du den där underbart sköna och breda fåtöljen framför brasan var en härlig plats. Sa just till Lasse att hade jag det så här, skulle jag sluta titta på TV.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Många, många grattiskramar till dig Anna!
    /Ulla i Umeå

    SvaraRadera
  4. Grattis från oss i Paris. Har varit så upptagen med vår skandal att jag inte hunnit läsa bloggar. Kramar B&B

    SvaraRadera