Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 29 april 2011

En annan man i mitt liv

Alltså, jag får backa på bilden av nyklippt Buster! Fick lägga två fingrar på bibeln och svära på att jag inte ska säga ett ljud nästa gång hos frissan - det är alltså mitt fel att nacken blev för kort! Violas försök att hjälpa upp situationen med att han var söt föll direkt på hälleberget.

Här syns istället en annan man i mitt liv - pappa. Vi går en stadslevada där man kan kika hur folk bor. Skönt, ingen är fattig så att man får hjärtvärk utan man kan se människor i ögonen utan att dåligt samvete.

GRATTIS D på 50-års dagen - och M på 52, ingen har jag fått tag på men det är väl bra att de inte sitter hemma och möglar!

Idag var det avtackning av E som ska flytta till Ö-vik. Hon höll ett känslofyllt tal där hon kunde skylla på babyhormoner när tårarna kom. Vi andra som snörvlade hade ingen förklaring, det är väl bara skönt att lipa lite. Jag cyklade hem utan jacka eller strumpor och sedan ägnade jag mig åt inredning. Av Solveig, här hemma är vi ju "klara". Jag har köpt så fina matchande påslakan att jag blir tårögd (igen). Det är väldigt kul att fylla den där inre bilden med verklighet.

Igår hände något fantastiskt - plötsligt stod E här utanför! E är alltså en tjej som jobbade på Violas fritids och som varit ute och rest de senaste fyra åren. Nu är det 1,5 år sedan hon var här. Det fantastiska är att hon hela tiden skickat kort och brev till Viola, och det senaste året har de mailat varandra. Igår fick vi en hel kväll med berättelser hur hon haft det i Asien och Australien. Världens goaste tjej, jag var så glad när jag la mig, att Viola har en sådan förebild.

Planerar för en del fritid framöver då hockey-vm har börjat. Det är skönt när Åke parkerar sig framför en riktig turnering, då kan jag göra precis vad jag vill på kvällarna, han vill inte ens ha lite middagssällskap.

2 kommentarer:

  1. Jag föredrar äldre män. Åke kan ringa när som helst på söndag. Då är vi på en liten bilresa i Normandie.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att gå en runda och samtidigt titta hur folk bor. Sådant är alltid kul! Skönt att alla hade det bra så att du slapp ha ångest :o)

    Blir jättenyfiken på Busters alldeles för korta frisyr :o)

    Trevlig Valborg!

    Kram

    SvaraRadera