Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 22 mars 2011

Skrämd, men inte av Furioso

Duns. Skrik. Någon som klampar ner för trappan. Mer behövs ju inte för att jag ska dra hela ramsan, ta tag i ungen och rusa mot köket. Då skrattar han - det var en skämtgrej han fått av tvillingarna. Jag måste ha sett rädd ut, för den gode Buster frågade 20 gånger om det varit OK. Så nu har vi bestämt att försöka skrämma tuffe Åke så snart som möjligt, gärna redan på torsdag när han kommit hem.

Dagen har annars varit toppen! Var det Nobelpris till den som hittade på penicillinet eller? Borde ha varit i alla fall. På eftermiddagen var jag med på byrån för en gångs skull, och det är alltid kul och inspirerande att höra hur andra tänker inom ens eget område! Känner mig rätt gammal förstås, kan inte låta bli att undra om jag valde fel bana som läste ekonomi, men utan det hade jag inte träffat Åke - och missat de där asroliga åren som säljare.

Äntligen, en recension på Furioso av Carin Bartosch Edström.  Jag hade väldigt höga förhoppningar - men när det tar halva boken innan det efterlängtade mordet blir av så är väntan lång. Jag ska inte kommentera upplösningen, men jag är glad att jag läste boken och är glad att ha den läst. 2,5 dalahästar.

Dagens sista utmaning är att få Viola i säng, dvs att överge Huset fullt av hundar.  Ett riktigt mysigt program - och de tog chihuahuan.



 

1 kommentar:

  1. Oj, förstår att du vart livrädd.. det hade jag också blivit. Sådant där får man nästan inte skämta om.. HA HA...

    Googlade på penicillin och kunde läsa på wikipedia att han som uppfann penicilliet fick nobelpriset (tillsammans med två andra) typ fyra år efter att upptäckten gjordes. Tänk vad man lär sig av att googla!! Jag älskar att googla. Barnen borde ha en lektion fri googling i veckan i skolan!!!

    Kram

    SvaraRadera