Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 18 mars 2011

Det bästa med att vara sjuk

en enda fördelen med att vara sjuk - glädjen att bli frisk. Denna veckas löfte gick helt åt skogen eftersom jag blev tokförkyld med en kran som rann, hals som sved och feber som fick mig att sova i flanellpyjamas. Kom även på vad jag hann som hemmamamma jämfört med nu: att klippa små fina mjuka näsdukar av utnötta pyjamaser så att inte näsan blev så utsliten vid snuva.

Förutom mig var det två glada hemma igår - Viola och Buster. De är ju vana vid att jag är i full gas, så när jag la mig kl 20 på kvällarna och inte "orkade" steka pannkakor fick Buster mardrömmar. Om en ganska beskedlig sak visserligen - han skulle aldrig mer få krama mamma.

Viola kastade sig över mig med sin SO-läxa, en fördjupning om Dalarna. När jag berättade att det inte funnis någon rondell i Ludvika när jag växte upp (intervjufrågan "vad har förändrats sedan du var liten") trodde hon knappt sina öron och skrattade sedan rakt ut. - Men jag vet att du längtar hem fortfarande, sa hon sedan inkännande. Hon skrattade även rått åt att Åke ville spela in Melodifestivalen på lördag, och det gjorde jag också tills jag kom ihåg att vi vuxna ska hålla ihop utåt och började ursäkta honom med att han har haft otroligt mycket på jobbet.

Nu väntar en härlig tågresa helt ensam upp till Tällberg. Dt vara bara jag som inte fick plats i bilen, och det känns helt toppen. När vi passerat Arlanda och alla resenärer med jättestora väskor hoppat av glider jag ner i ett säte (ja, jag är för snål för att köpa platsbiljett) och läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar