Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 9 mars 2011

Nässkölj med lite teknik

Idag var Viola hemma från skolan med snuva, feber och fram på eftermiddagen en våldsam sällskapssjuka som yttrade sig i 58 samtal till mig på jobbet. Hur vänder man detta till något positivt tänkte jag och fick chans att köpa en nässkölj. Den ser lite ekivok ut men nu har vi sköljt näsan alla tre (Åke sysslar inte med vad han tror är nymodigheter men som kineserna gjort i 3000 år). Det fiffiga är att slemhinnorna i näsan blir rena och alla äckliga bakterier försvinner ut för en stund. Har man tur fångar man dem precis när de ska ta klivet in i en bihåla.

Bakom nässköljen står självklart ett gäng vita pärlhyacinter som jag räknar med ska vara perfekta lördagmorgon så att vi kan njuta av dem i helgen. Annars har det bara varit jobba jobba som gällt idag, vi kopplade in kaffemaskinen igen och kaffet blir lika gott som palläpplen - och man får alltså känna sig 35 år yngre på kuppen eftersom det är så länge sedan jag sprang som en räv i Ludvikas trädgårdar.

På hemvägen gjorde jag det jag avskyr när andra gör, babblade i telefon hela resan, med M så det var toppen! Fick erkänna att de skor jag tänkte ta till Madeira gav mig skavsår efter 1,5 timmes promenad i söndags och att det var helt Åkes förtjänst att jag överhuvudtaget provade dem. Nu ska jag kolla vandrarkängor i helgen, drömmer om Vildmarksmässan där man kan prova en massa grejer och känna semestern närma sig. Husbilsmannen Rolf har åkt till Thailand i två veckor och det är jätteskönt! Då får Åke tänka i lugn och ro medan jag finslipar argumenten.

3 kommentarer:

  1. Har aldrig provat en sån nässkölj?! Men det låter ju bra mycket mera hälsosamt än nässpray. Nä tänk att man blev så irriterad på folk som pratade i telefon på tunnelbanan/bussen. Det kan jag verkligen minnas. Men inte alla förstås, bara de som pratade alldeles för högt och berättade om sitt liv för alla sittandes runt omkring. Hemskt!

    SvaraRadera
  2. Jag har heller aldrig provat en sådan där nässköj. Känns det inte läskigt när man gör det? Men, jag håller med om att det låter väldigt mycket hälsosammare än nässpray!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den ska vara toppen, speciellt om man är pollenallergiker och bra om man har tendens att råka ut för bihålsinflammationer. Konstigt att jag inte köpt någon än eftersom jag har båda bekymren. I will.

    SvaraRadera