Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 2 mars 2011

Våren kom en toppdag

Frukost med vän - det är medicinen! När jag räknar efter har D och jag varit vänner i nästan 20 år, det är en förmån att kunna sitta och prata om gamla föräldrar blandat med jobb och årets semester lite hur som helst.

På jobbet hade jag tur - på mötet med en eventuell ny leverantör hade jag med mig kollegan L, och det är alltid skönt att vara två när man möter två. Jag övar mig hela tiden på att inte vara för glad och sprallig (kan verka oseriöst och i värsta fall rent korkat) och även om det är trist att man ska verka lite trist så är det tydligen spelets regler. Jag hoppas att Viola fattar detta tidigare än jag gjort.

När jag kom hem sprang jag nästan ut och köpte en lott. Huset var tomt, det har inte hänt på 11 år. En intelligent kvinna passar självklart på att prova igenom sin garderob, vilket var exakt vad jag gjorde. På med bra bh och sedan var det bara att köra. Intentionen var att rensa, men det funkade inte då  allt var snyggt och jag gjorde en del fynd som hängt lite inklämda och glömda. Jag ska börja planera kläderna dagen innan så att det blir lite mer omväxling.

våren kom en riktig toppdag. När jag gick från tunnelbanan vid 10.30 värmde solen på ryggen och mina överdragsbyxor kändes löjliga och kärringaktiga. Klart man blir glad.

1 kommentar:

  1. Men vad härligt att allt i garderoben var snyggt. Så skulle jag också vilja ha det :o)

    Det vart ingen engelsk skola för Thor heller. Gjorde precis som du - har kvar köplatsen till nästa år.

    Kram

    SvaraRadera