Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 24 mars 2011

Pappor är bäst att ha i alla fall

Ja ibland får en bra dag ett kanonslut! Pratade precis med pappa och läkarens omdöme om hans cellförändringar var riktigt positiva! Vilket fantastiskt besked - det här har legat över mig som ett stort konstigt svart frågetecken, vi är ju liksom inte alls i slutet av något utan mer som i mitten.
Var i stan idag - kom upp ur tunnelbanan vid Kungsträdgården och såg fullt av människor som envetet flanerade. Trots att det blåste småspik och jag saknade mina kamelhårsmamelucker gjorde jag precis likadant och tittade i alla skyltfönster som var fulla med färg för första gången på ett halvår. Bars fram av ett par kängor med klack - något helt magiskt efter hela vintern i foträta dito med bästa greppet.

Lyssande på nye vdn också. Han sa en massa bra saker om jämlikhet och mångfald, men eftersom det inte hänt mycket på den fronten i samhället de senaste 30 åren har jag blivit rätt krass. Snacka går ju - men snacka så det går - det går inte. Men karln måste få en chans - såklart.
Här bredvid syns nya frukostfrallor - inte alls speciellt nyttiga eftersom det är vanlig pizzadeg, men det är den sort vi kunnat enas om och bonusen är den goda doften i huset.

2 kommentarer:

  1. Otroligt skönt med din pappa först och främst! Sen att dina frukostfrallor ser mer än grymma ut, dessa hade jag gärna satt tänderna i. Ont om frallor här i Thailand. Då måste man jaga. Br

    SvaraRadera
  2. Ja, säger som Ann, otroligt skönt med din pappa!!!

    Frallorna ser grymma ut och visst känns det att det är vår i luften :o)

    Ses ikväll!!

    Kram

    SvaraRadera