Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 4 mars 2011

Grisar i all former


Plötsligt gör någon annan min handla-lista. Här är Violas vegetariska meny - hon har sett ett program om hur grisarna faktiskt har det när det precis innan de slaktas så nu är det veg i veckorna. OBS - det är inte jag som visat programmet! Men det är klart jag peppar henne, alltid kul med engagerade människor, barn som vuxna.

Igår var vi på Hotell Gyllene Knorren, filmen. Jag skrattade så mycket jag vågade med hänsyn till skämsfaktorn för barnen, men den var jätterolig! Fylld av klassisk humor med ramlingar, en solstol som välte, överdrivna miner osv. Barnen vill nu ha en minigris. SF måste göra sina mesta pengar på snacks och godis, den lilla menyn var så stor att jag inte behövde laga middag på kvällen. Så jag rappade av hemma istället - otroligt skönt att göra helg redan på torsdag kväll!

Upp tidigt idag - men man klarar ju vad som helst en fredag. Och fick omedelbar belöning - sprang på denna skiva med alla finalbidrag i Melodifestivalen, 2002-2011 + årets skiva med alla låtar. Javisst, det är många som varken var eller är bra, men mycket är hur kul som helst att gasa igång till. Och nu börjar folk ramla in på jobbet, dags att börja skotta.

2 kommentarer:

  1. Skotta mail :-)?

    Håll mig gärna informerad om husbilar. Ska vi boka ett nytt datum?

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni var på bio och att filmen var bra. Det är så mysigt att gå på bio och varje gång vi gör det så tänker jag att bi måste göra det oftare ;o)

    Kram

    SvaraRadera