Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 7 mars 2011

Tangle teezer bäst mot tovor

Se hit alla som någonsin haft en tova i håret, så där ingnuggad på baksidan. Så hade vi det varje morgon, jag morrade om klippning och att sova med fläta (det kom vi ihåg max två kvällar) och Viola var bara arg. Frissan tipsade om Tangle Teezer - världens bästa borste! Jag googlade och köpte för ungefär 150 kr, och sedan dess har vi inte sett en hårtår här hemma. Bra present till en långhårig som har allt.

Annars väntar jag. Jag, som sätter en ära i att inte tjata, kan inte låta bli att hela tiden komma med små påpekanden om hur toppen det vore att bestämma sig för den fina husbilen i Huddinge. Jag ser mig själv plocka fram mellis ur den lilla kylen medan barnen sitter och pustar ut efter en härlig eftermiddag på campingen, med en skitglad morsa som hunnit läsa i kapp alla tidningar och gjort små hundöron vid tips om ditten och datten. Jättetöntigt!

Viola som hade studiedag var med på jobbet, henne är det aldrig några problem att ha bland folk. Hon såg alla avsnitt av Djursjukhuset på svt-play, och kunde ge mig en fyllig beskrivning av noshörningsfödslar när vi promenerade till affären på kvällen för att spela lite farligt med mina lårbenshalsar. Fy f-n vad det är halt

I morgon är det både internationella kvinnodagen och semmeldagen. Ytterligare två vårtecken. Nu lägger jag mig och läser Furioso.


3 kommentarer:

  1. Vilken grej! Just en sådan sak som faktiskt fattats. Jag har verkligen det där sovflintsproblemet mitt på toppen av knoppen, mitt knep är att köra med hårnålar när jag orkar.
    Du den ska jag köpa,vilken sajt?

    SvaraRadera
  2. En sådan skulle jag personligen behöva till mitt hår. Det är så tovigt ibland av den här fuktiga luften.Låter som en toppengrej. Ja som sagt husbil är bara en dröm för mig än så länge men jag gläds åt er som snart slår till på en...

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha en sådan borste! Ska googla lite på den :o)

    Husbil låter sååå mysigt och jag förstår dig som spelar upp lite drömscenarion i huvudet - det hade jag också gjort direkt!!

    Vad trevligt att få en hel beskrivning av noshörningsfödslar :o)

    Kram

    SvaraRadera