Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 13 mars 2011

Promenera mycket

Oj vad det har varit snoigt på Flötviksvägen de senaste dagarna, och full careta på jobbet också. Jag har inte ens närmar mig datorn och än mindre bloggat. I torsdags var det veckostädning, Viola gick bakom mig hela tiden och pratade eftersom hon varit hemma själv hela dagen.

Fredag förmiddag hade Inhousenätverket träff. Efteråt gick jag förbi Konserthusets trappa och såg folk som solade! Jag firade genom att köpa en provdocka, jag har spanat på den hur länge som helst och nu står den i vardagsrummet, för tillfället iklädd en grön klänning. Nej, jag ska inte bara klä ut den, utan prova det som jag ska sy om - istället för att vrida nacken ur led och försöka nåla medan jag själv har plagget på mig. Snitsigt!


Fredagskväll var det Let's dance. Åke var och bowlade med Louise och Emelie, så resten av familjen  fick somna i lugn och ro efter första delen. Violas snuva hade helt försvunnit, från totaltäppt onsdag till frisk fredag, det måste vara nässköljen. Buster och hon har blivit experter.

Lördag = vuxenpromenad, jag hade mina nya vildmarkskängor. Japps, köpta på den tuffa avdelningen på XXL i Bromma (är detta världens största affär?). Självklart fanns det en speciell vätska att smörja in dem med - utan denna skulle de i princip upplösas i atmosfären. Skämt å sido - varför är det alltid något man ska köpa till som kostar 99 kr?

Barnen lekte med kompisar hela dagen och som tur var fick jag sällskap av tre stycken när det var dags för Melodifestival. Det är något speciellt att titta med folk som dansar i soffan till de bästa låtarna! Efteråt poppade vi stenhårt till vinnarlåten, den har en bra början. Vi röstade på Danny 3 gånger, Viola blev helt charmerad av hans tackmeddelande - jag av hans utseende...

Söndag = ny promenad. Innan frukost, en liten försmak av Madeira. Buster var på handboll, på eftermiddagen var både Åke och jag på jobbet i tre timmar - det sjukaste man kan göra! Men det fina var att Buster var med på As fotbollsträning och blev heltänd - kul.

Åke är en bra kille - han har smort in mina nya skor med specialsmeten, lagt den i sin skovårdslåda och givit mig känslan att alla skor är helt säkra i den här familjen. Nu ska jag äta middag till "Män som hatar kvinnor", en favorit. Och sedan ska jag läsa lite i Furioso - en deckare som kanske inte är värd namnet eftersom första dödsfallet kom efter tvåhundratjugoen sidor.

1 kommentar:

  1. Väldigt snygga skor! Hoppas att de är lika sköna också :o) Jag tror också att XXL är världens största affär, känns som om den aldrig tar slut!

    Hemma röstade vi också på Danny.

    Kram

    SvaraRadera